ارزیشن
search empty موردی یافت نشد.
search empty موردی یافت نشد.
flame ﺟﺴﺘﺠﻮﻫﺎی ﭘﺮﻃﺮﻓﺪار
clock آﺧﺮﯾﻦ ﺟﺴﺘﺠﻮﻫﺎ

آمادگی برای آزمون تافل در خانه

آزمون‌های زبان انگلیسی
تیم تحریریه ارزیشن ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ 15 دقیقه اشتراک گذاری:

اگر هدف شما ادامه تحصیل در خارج از کشور و یا آزمون دکترا در داخل ایران است نیاز به مدرک مهارت زبان انگلیسی دارید. آزمون تافل یکی از آزمون‌های قدیمی و محبوب با منابع زیاد است. در حالی که برای آزمون تافل خود را آماده می‌کنید به برنامه‌های و تاریخ‌های برگزاری آزمون نیز توجه کنید تا فرآیند ثبت نام برای آزمون تافل را از دست ندهید. با توجه به اهمیت آزمون تافل برای کسانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند، طبیعی است که شرکت در این آزمون می‌تواند یک چشم انداز دلهره‎آور باشد. اما اگر خودتان را برای آزمون آماده کنید چندان هم ترسناک نیست. مانند هر کاری، آماده‌سازی و تمرین راه درست و آشنایی با یک فرآیند است که به از بین بردن فشار و استرس عصبی کمک می‌کند. برخی از داوطلبان ترجیح می‌دهند به علت مشغله زیاد و یا هزینه بالای کلاس‌های آمادگی برای آزمون تافل، در خانه و به صورت خودآموز و در منزل به آماده‌سازی برای آزمون TOEFL اقدام کنند، از این رو در این مقاله ارزیشن چند راهکار جهت آماده‌سازی شما در منزل برای تست تافل iBT را ارائه می‌دهد.

راهکارهای آمادگی برای آزمون تافل

  • با فرمت آزمون آشنا شوید

مهم نیست که انگلیسی شما چقدر عالی باشید، باز هم ممکن است به علت عدم آشنایی با فرمت یک آزمون نتوانید تمام قابلیت خود را نشان بدهید. مدتی را در سایت رسمی تافل صرف کنید تا با نحوه کار آن آشنا شوید و اطلاعات مورد نیاز خود را بیابید. لازم است بدانید که دو راه برای شرکت در آزمون تافل وجود دارد. آزمون تافل مبتنی بر اینترنت TOEFL iBT یا آزمون تافل مبتنی بر کاغذ TOEFL PBT است. تافل iBT امروزه بسیار محبوب‌تر است و احتمالاً همان چیزی است که شما نیز به دنبال آن هستید زیرا اکثر افرادی که آماده سازی را به صورت خودآموز و در منزل دنبال می‌کنند تمایل بیشتری به آزمون مبتنی بر کامپیوتر دارند.

آشنایی با انواع فرمت آزمون تافل

  • فرمت آزمون تافل مبتنی بر اینترنت TOEFL iBT
  1. بخش خواندن Reading دارای ۳۶ – ۵۶ سوال، مدت زمان این بخش ۶۰ – ۸۰ دقیقه.
  2. بخش گوش دادن Listening دارای ۳۴ – ۵۱ سوال، مدت زمان این بخش ۶۰ – ۹۰ دقیقه.
  3. بخش صحبت کردن Speaking دارای ۶ تسک است که مدت زمان این بخش ۲۰ دقیقه است.
  4. بخش نوشتن Writing دارای ۲ مقاله است و مدت زمان نوشتن دو مقاله ۵۰ دقیقه است.
  • فرمت آزمون تافل مبتنی بر کاغذ TOEFL PBT

از سوی دیگر، آزمون مبتنی بر کاغذ به شکل زیر است:

  1. بخش گوش دادن Listening دارای۵۰ سوال و مدت زمان ۳۰ – ۴۰ دقیقه است.
  2. بخش نوشتن Writing دارای۴۰ سوال و مدت زمان این بخش ۲۵ دقیقه است.
  3. بخش خواندن Reading دارای ۵۰ سوال و مدت زمان این بخش ۵۵ دقیقه است.
  4. تست زبان انگلیسی نوشتاری (یک انشا یا مقاله که در حدود ۳۰ دقیقه مدت زمان این بخش است).

با آشنایی بیشتر با طرح آزمون، احساس آمادگی بیشتری خواهید کرد و بهتر می‌دانید که در روز آزمون چه چیزی در انتظار شماست.

‌کتاب‌های خودآموز و یا مقاله راهنمای مطالعه تافل را تهیه کنید

هنگامی که برنامه‌ای برای اجرا دارید، گام بعدی این است که خود را با بهترین راهنماهای مطالعه و کتاب‌های مرجع برای آزمون تافل تجهیز کنید. با وجود پلتفرم‌های آنلاین متنوعی که برای آمادگی تافل در دسترس است، لازم است درباره راهنماهای آمادگی مختلف و منابع آنلاین به طور کامل تحقیق کنید. می‌توانید با کاوش در وب‌سایت رسمی تافل ETS که آزمون‌های آزمایشی تافل و مواد آموزشی را ارائه می‌دهد، شروع کنید.

علاوه بر این، می‌توانید کیت‌های آماده‌سازی منحصر به فرد منتشر شده توسط کمبریج و آکسفورد را خریداری کنید. این مطالب آموزشی مطمئناً به شما کمک می‌کند تا بهترین راه برای آماده شدن برای تافل آنلاین را پیدا کنید و امتحان را با امتیاز بالاتری پشت سر بگذارید. هم چنین، می‌توانید از برنامه‌های آنلاین مانند English Vocabulary in Use with Picture، Vocabulary Builder- Test Prep، English Grammar و Vocabulary و غیره برای بهبود مهارت‌های اصلی انگلیسی خود و کار بر روی واژگان انگلیسی استفاده کنید.

یک کتاب خوب تافل در تمام بخش‌های آزمون شما را راهنمایی می‌کند، توصیه‌های صحیح، راهنمایی‌های استراتژیک، مثال‌های متنوع، سوالات تمرینی و پاسخ‌ها را ارائه می‌دهد. طیف کاملی از کتاب‌های خوب تافل وجود دارد که ما در ارزیشن چند مورد از بهترین‌ها در ادامه لیست کرده‌ایم:

  • راهنمای رسمی تافل (ویرایش ششم) The Official Guide to TOEFL
  • بارون تافلiBT  (ویرایش هفدهم)  Barron’s TOEFL iBT
  • کالینز انگلیسی برای امتحانات، مهارت‌های شنیداری و گفتاری تافل Collins English for Exams, TOEFL Listening & Speaking Skills
  • کالینز انگلیسی برای امتحانات، مهارت‌های خواندن و نوشتن تافل Collins English for Exams, TOEFL Reading & Writing Skills
  • گرامر انگلیسی در استفاده (ویرایش پنجم)، انتشارات دانشگاه کمبریج English Grammar in Use, Cambridge University Press

برنامه‌ریزی برای مطالعه؛ یک روال ایجاد کنید

بهتر است که قبل از شروع جهت آمادگی در آزمون تافل یک روال برای مطالعه خود آماده کنید. با تنظیم یک برنامه و پایبندی به آن، در زمان خود صرفه جویی می‌کنید؛ با بهره‌مندی از یک برنامه منظم کارهای بیشتری را می‌توانید انجام دهید. داشتن برنامه منظم باعث می‌شود از زمان خود به صورت بهینه استفاده کنید و بیشتر روی نقاط ضعف خود وقت بگذارنید هم چنین باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود و سبب می‌شود تا از روند آماده سازی خود برای شرکت در آزمون دلسرد نشوید. برنامه ریزی خود را فشرده و سنگین شروع نکنید. توصیه می‌کنیم فقط با یک ساعت در روز شروع کنید (اگر چند ماه دیگر به آزمون شما باقی مانده است)، سپس با نزدیک‌تر شدن آزمون، شاید بهتر باشد که این زمان را تا ۲ یا ۳ ساعت افزایش دهید. در هفته آخر قبل از امتحان، می‌توانید دوباره برنامه را سبک کنید، فقط یک ساعت و یا کمتر برای هماهنگی بین مهارت‌های لازم برای آزمون خود زمان صرف کنید. در حالت ایده‌آل، شما مجبور نیستید برای امتحان خود برنامه را فشرده کنید، زیرا به لطف مطالعه روزانه و روتین به راحتی و به تدریج برای آزمون آماده خواهید شد.

یک امتیاز هدف تعیین کنید

اولین قدم برای شروع آمادگی برای تافل، تعیین یک هدف مشخص است. بنابراین بهترین هدف تعیین یک امتیاز یا نمره هدف است که تلاش می‌کنید به آن سطح از امتیاز برسید. الگوی آزمون تافل را مرور کنید و ساختار آن و انواع سوالات پرسیده شده را درک کنید. سپس، در یک آزمون نمونه تافل شرکت کنید و ارزیابی کنید که کدام بخش و یا بخش‌های از آزمون نیاز به تمرین بیشتر دارد و باید تقویت شوند. این یکی از مهم‌ترین مراحل برای ایجاد یک برنامه موثر در مورد نحوه آماده شدن برای تافل آنلاین است. این به شما کمک می‌کند تا برای زمان آماده سازی خود یک هدف واقع بینانه طراحی کنید و بنابراین به ترسیم استراتژی درست کمک می‌کند. برای مثال برای خود تعیین کنید در بخش نوشتن باید به امتیاز ۲۲ برسید بنابراین هدفمندتر تلاش می‌کنید تا بتوانید خود را به سطح مورد نظر که هدف گذاری کرده‌اید برسانید.

خارج از حوزه تافل، محتوا انگلیسی بخوانید و گوش دهید.

لازم نیست همه نسخه‌های آماده سازی شما برای آزمون تافل مختص این آزمون باشد. از این گذشته، تست تافل، آزمونی است که مهارت انگلیسی واقعی شما را می‌سنجد و فقط دقت گرامری آزمون زبان شما را نمی‌سنجد. با قرار گرفتن در معرض زبان انگلیسی روزمره، متوجه خواهید شد که «یادگیری غیرفعال» زیادی انجام می‌دهید. سعی کنید رمان‌ها و یا کتاب‌های کمیک به زبان انگلیسی بخوانید، ویدیوها و فیلم‌های یوتیوب را تماشا کنید و حتی به آهنگ‌های انگلیسی گوش دهید. این نه تنها سرگرم کننده است، بلکه به طور تصادفی چیزهای زیادی را نیز یاد خواهید گرفت.

به پادکست‌ها گوش دهید

چه BBC و یا NPR، کمدی و یا اخبار هر کدام را ترجیح می‌دهید به آنها گوش دهید. در پادکست‌ها یک تن رادیویی گفتگوی زبان انگلیسی وجود دارد. اگر به زبان مادری انگلیسی که با سرعت عادی صحبت می‌کنند گوش دهید، درک شنیداری شما بهبود می‌یابد. پخش بخش‌هایی از پادکست و تلاش برای شبیه‌سازی تلفظ گوینده می‌تواند به شما در بهبود توانایی‌های گفتاری کمک کند. به دلیل عدم وجود نشانه‌های زمینه و تصویری، درک یک صوت ضبط شده دشوارتر از درک یک ویدیو است. بنابراین پادکست‌ها برای تمرین درک شنیداری موثرتر از فیلم‌های انگلیسی زبان و یا برنامه‌های تلویزیونی هستند.

صحبت کردن را تمرین کنید (حتی با خودتان)

صحبت کردن به یک زبان اغلب برای بسیاری از ما سخت‌ترین بخش یادگیری یک زبان بیگانه است. این به این معنا نیست که از نظر فنی دشوار است، اما اگر اعتماد به نفس نداشته باشیم برایمان سخت خواهد بود که در این بخش مهارت کسب کنیم. علاوه بر این، وقتی صحبت می‌کنیم، زمان زیادی برای فکر کردن نداریم و بنابراین می‌توانیم اشتباه کنیم.

اما نکته‌ای را باید به خاطر بسپارید: هر گوینده در جهان، بدون توجه به زبانش، اشتباه می‌کند. وقتی ما به زبان انگلیسی صحبت می‌کنیم همیشه و یا اکثر مواقع ممکن است اشتباه کنیم به خصوص اگر مبتدی باشیم. حتی وقتی شما به زبان مادری خود نیز صحبت می‌کنید ممکن است خیلی اوقات اشتباه کنید. اما اکثر مواقع شما بدون خجالت و با اعتماد به نفس صحبت خود را ادامه می‌دهید و دیگران نیز معمولاً به اشتباه شما نمی‌خندند، زیرا همه ما وقتی به زبان مادری صحبت می‌کنیم اعتماد بنفس بیشتری داریم. بنابراین از این که اشتباه کنید خجالت نکشید و به تمرین خود ادامه بدهید. با در نظر گرفتن این موضوع، سعی کنید بیشتر تمرین صحبت کردن، کنید. اگر در صحبت کردن با شخص دیگری احساس راحتی نمی‌کنید، با خودتان صحبت کنید. در آزمون TOEFL iBT، شما با میکروفون صحبت خواهید کرد و هیچ کس به طور زنده به شما گوش نخواهد داد. بنابراین صحبت کردن با خودتان شما را برای آزمون تافل آماده می‌سازد.

نوشتن زمان بندی شده را تمرین کنید

یک بخش آزمون تافل نوشتن یک انشا یا مقاله است آن هم در فرصتی محدود. بخش رایتینگ تافل شامل ۲ سوال طولانی است که باید در یک محدودیت زمانی مشخص به آنها پاسخ داده شود. از این رو، باید مطمئن شوید که روزانه حداقل ۲ سوال را با رعایت محدودیت زمانی در نوشتن تمرین کنید.

نوشتن با محدودیت زمانی می‌تواند استرس‌زا باشد. حتی خیلی از افراد به زبان مادری هم که می‌خواهند متنی یا مقاله‌ای بنویسند زیاد زمان صرف می‌کنند تا بتوانند ایده نوشتن انشا یا مقاله را پیدا کنند و این اتلاف وقت بسیاری به همراه دارد. برای این که برای آزمون تافل دچار کمبود زمان نشوید، هنگامی که در خانه به صورت خودآموز در حال تمرینِ نوشتن هستید برای خودتان یک محدودیت زمانی تعیین کنید. این به شما کمک می‌کند زمان خود را بهتر مدیریت کنید، مدت زمان مشخصی برای برنامه‌ریزی نوشتارتان تعیین کنید، این زمان را به سه بخش تقسیم کنید فکر کردن راجع موضوعی که قرار است بنویسید، نوشتن مقاله و در نهایت زمانی برای بازنگری و ویرایش و بررسی مقاله نوشته شده، در نظر بگیرید.

صحبت کردن زمان‌بندی شده را تمرین کنید

فراموش نکنید که تافل یک آزمون زمان بندی شده است. بنابراین، شما باید خود را آموزش دهید که هر بخش را در محدوده زمانی تعیین شده خاتمه دهید. پاسخ‌های بخش اسپیکینگ از طریق میکروفون ضبط می‌شوند، بنابراین باید پاسخ‌های اسپیکینگ را در همان مجموعه با استفاده از میکروفون تمرین کنید. به پاسخ‌های ضبط شده خود گوش دهید، جنبه‌هایی را که برای بهبود این بخش نیاز دارید، یادداشت کنید و روی تسلط و تلفظ خود برای عملکرد بهتر در آزمون تافل کار کنید.

یادداشت برداری را تمرین کنید

در آزمون تافل، قبل از پاسخ دادن به سؤالات و یا صحبت در مورد آنها، فقط یک بار فرصت گوش دادن به هر کلیپ صوتی را دارید. با در نظر گرفتن این موضوع، باید هنگام پخش کلیپ یادداشت‌برداری کنید تا هنگام پاسخ به سوالات به خود یادآوری کنید که چه چیزی در فایل صوتی گفته شده است. اما تعداد کمی از داوطلبان می‌توانند با سرعت فایل صوتی در حال پخش، موضوعات مهم را بنویسند. بنابراین شما باید یاد بگیرید که خیلی سریع یادداشت برداری کنید و به یک تندنویس قهار تبدیل شوید.

البته به یاد داشته باشید شما قرار نیست جزوه بنویسید شما باید کلمات کلیدی را شکار کنید و یادداشت کنید. برای مثال:

 “My name is Kaveh, I am forty years old and I am from Iran, I am a biology student.”

‌این جمله ۱۹ کلمه دارد که نوشتن آن حدود ۱۲ ثانیه زمان می‌برد و خواندن این جمله تنها ۶ تا ۷ ثانیه زمان می‌برد. بنابراین شما قادر به نوشتن همه جملات نیستید. اما می‌توانید چهار کلمه کلیدی متن را یادداشت کنید.

اما اطلاعات کلیدی متن فوق چیست؟ کاوه، چهل ساله، ایران، زیست شناسی. در یادداشت‌های خود آن را حتی می‌توانید کوتاه‌تر کنید: کاوه، ۴۰، ایران، زیست.

فقط با یادداشت کردن اطلاعات کلیدی می‌توانید بقیه مطالب را به طور منطقی در ذهن خود جمع کنید. با گوش دادن به کلیپ‌های صوتی ساده در YouTube یا جاهای دیگر شروع کنید. حفظ اطلاعات کلیدی و حذف اطلاعات غیرکاربردی را تمرین کنید، در عین حال مطمئن شوید که با وجود خلاصه کردن هنوز یک کلیپ را به طور کامل درک می‌کنید. وقتی گوش دادن را تمام کردید، سعی کنید از این یادداشت‌ها برای جمع‌آوری مجدد داستان و یا کلیپ استفاده کنید.

اگر برای شما راحت‌تر است، حتی می‌توانید به زبان خود یادداشت‌برداری کنید. همان طور که بیشتر تمرین می‌کنید، سطح دشواری کلیپ‌های و فیلم‌ها را افزایش دهید تا کم کم بتوانید برای همه متون و ویدئوها حرفه‌ای شوید. درست مانند خبرنگاران در یک جلسه سخنرانی و گفتگو که سریع نت برداری می‌کنند.

انجام آزمون‌های تمرینی و شبیه‌سازی شده

فرض کنید که شما برای آزمون تافل در خانه و به صورت خودآموز بسیار تمرین کرده‌اید اما تا زمانی که خود را در بوته آزمایش قرار ندهید نمی‌توانید برآورد درستی از خود و سطح آمادگی‌تان داشته باشید. چه بسا که مسیر مطالعه و آماده سازی شما اشتباه باشد. پس بهتر است که هر ۱ یا ۲ هفته یک بار، یا حتی ماهی یکبار هم که شده است در یک آزمون شبیه سازی شده شرکت کنید. این فرایند آزمون تمرینی به شما کمک می‌کند تا با کل تجربه آزمون آشنا شوید و هم چنین به خودتان فرصتی می‌دهید تا تکنیک و مهارت خود را تقویت کنید. آزمون آزمایشی واقعاً بهترین تمرین آمادگی است. با شرکت در آزمون‌های آزمایشی زمانی که آزمون واقعی شما فرا می‌رسد، آنقدر به این تجربه عادت خواهید کرد که هیچ بخشی از آزمون برای شما ملالت بار و سخت نخواهد بود.

آماده‌سازی را به یک بازی تبدیل کنید

روند آماده شدن برای یک آزمون یا امتحان مانند تافل یک روند زمان‌بر و گاه خسته کننده است به خصوص اگر شما برای آماده سازی آزمون تافل در خانه تمرین می‌کنید و در این مسیر تنها هستید. بنابراین بهتر است گاهی رویه مرسوم را تغییر دهید، برنامه آماده‌سازی برای آزمون تافل در خانه نباید همیشه یک برنامه خشک، منضبط، متمرکز و فشرده باشد. وقتی فرصت کردید که کار و تمرین را کمی سبک کنید، کمی یادگیری و آماده سازی را مفرح کنید. متخصصان علم یادگیری و آموزش اذعان دارند که تبدیل یادگیری به یک بازی و سرگرمی آن را به یاد ماندنی‌تر می‌کند و تأثیر بیشتری نسبت به یک مطالعه خشک و روتین دارد. از طرفی شما نیز در طی مدت آماده‌سازی از روند یکنواخت و کسل کننده آموزش و تمرین در خواهید آمد.

برای چیزهایی مانند یادگیری لغات و اصطلاحات، سعی کنید کمی با حروفScrabble  کلمات مورد نظر را ردیف کنید تا املا کلمات را بررسی کنید، بازی Pictionary که در آن کلمات گفته شده را نقاشی کنید و یا کلمه مربوط به نقاشی کشیده شده را بنویسید، (خیلی بازی گوشی نکنید!). کتاب Picture Of Dictionary نیز برای بالا بردن دایره واژگان عمومی می‌توانند سرگرم کننده باشد به خصوص این که یک CD نیز همراه کتاب است و می‌توانید تلفظ درست کلمات را نیز تمرین کنید. برای تمرین صحبت کردن، سعی کنید یک شعر و یا آهنگ را حفظ کنید و سپس آن را با صدای خودتان ضبط کنید. هر کاری که آموزش را سرگرم کننده و به یاد ماندنی می‌کند، انجام دهید.

کار با صفحه کلید QWERTY را فراموش نکنید

صفحه کلید QWERTY، صفحه کیبورد استاندارد است که ترتیب کلمات در آن در تمام کیبوردها یکسان است. اگر به کار با صفحه کلید کامپیوتر QWERTY عادت نداشته باشید، کار با آن برای شما چالش برانگیز می‌شود. بگذارید یک مثال برای شما بزنیم در برخی صفحه کیبوردهای قدیمی جای حروف سمت چپ پایین صفحه Y و Z ردیف اول بالا صفحه است، اما در صفحه کیبورد استاندارد حرف Y در بالا صفحه کیبورد و حرف Z در پایین و گوشه سمت چپ است، کسانی که با صفحه کلید غیراستاندارد کار کرده باشند ممکن است به جای حرف Y حرف Z و به جای حرف Z حرف Y را تایپ کنند. به همین سادگی مرتکب اشتباه شوند و اشتباهات تایپی آن‌ها به عنوان غلط املایی در نظر گرفته شود و نمره بخش رایتینگ آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. فراموش نکنید که مدت زمان امتحان محدود است و شما فرصت زیادی برای تصحیح و ویرایش آن چه که نوشته‌اید را در اختیار ندارید بنابریان تصحیح اشتباهات تایپی باعث از دست دادن بخش اعظمی از امتیاز تافل شما به خصوص در بخش رایتینگ می‌شود. اسم کیبورد QWERTY از ترتیب حروف لاتین ابتدا کیبورد گرفته شده است. به جز این مورد بهتر است که تایپ کردن با کامیپوتر را تمرین کنید چون آزمون‌های تافل امروزه به ۲ صورت مبتنی بر کامیپوتر در مرکز آزمون و دیگر تافل هوم ادیشن و در منزل انجام می‌شود و در هر دو حالت نیاز به تایپ کردن پاسخ سوالات و متن مقاله خود دارید. تافل کتبی در مراکز محدود و فقط در کشورهای خاصی برگزار می‌شود.

چگونه برای تغییرات جدید در تافل ۲۰۲۳ میلادی آماده شویم؟

از آن جایی که مدت زمان و الگوی آزمون تافل تغییر کرده است، استراتژی آماده‌سازی شما نیز باید برای مطابقت با دستورالعمل‌ها تجدید ساختار شود. اگر چه تغییراتی در تمام بخش‌های امتحانی ایجاد شده است، اما تغییرات اساسی فقط در بخش رایتینگ تافل قابل مشاهده است. بیایید در مورد چگونگی تغییر استراتژی آماده‌سازی و ارتقاء با الگوی جدید بحث کنیم:

  • در مورد تمام تغییرات آزمون تافل با جزئیات دقیق مطالعه کنید.
  • آزمون‌های آزمایشی را طبق محدودیت زمانی جدید تمرین کنید.
  • می‌توانید جهت آماده شدن برای قالب جدید، جلساتی با کارشناسان زبان داشته باشید.

از آن جایی که محتوای سؤال در همه تسک‌ها به جز نوشتن یکسان است، می‌توان به راحتی با کاهش تعداد سؤالات در آزمون‌های آموزشی و منابع تمرینی، خود را با تغییرات سازگار کنید.

سوالات متداول در مورد آماده سازی برای تافل در خانه

در مورد تسک نوشتن در یک بحث دانشگاهی، یک سخنرانی توسط یک استاد در مورد یک موضوع همراه با پاسخ‌های دانشجویان در مورد موضوع خوانده می‌شود. شما به عنوان یک شرکت کننده در آزمون باید پاسخ‌ها و ایده‌های خود را در مورد موضوع بنویسد و با استدلال‌های مرتبط از آنها دفاع کند. این موضوع ظرفیت دانشجو را برای درک و تعامل در محیط دانشگاهی که تنها هدف تافل iBT است، ارزیابی می‌کند.

چگونه می‌توان تافل را به صورت آنلاین و رایگان مطالعه کرد؟

تافل MOOC (دوره آنلاین گسترده آزاد) یک دوره ۶ هفته‌ای است و راهی عالی برای آماده شدن برای آزمون تافل در خانه و به صورت رایگان است.

نمره خوب تافل چند است؟

میانگین نمره تافل حدود ۹۰ است و ممکن است از ۸۵ تا ۹۵ متغیر باشد. هر نمره‌ای بالاتر از ۱۰۰ نمره تافل خوب در نظر گرفته می‌شود.

تا چه زمانی گزینه at-home در دسترس داوطلبان خواهد بود؟

TOEFL iBT Home Edition اکنون یک گزینه استاندارد برای شرکت کنندگان در آزمون تافل است و در آینده نزدیک به همراه گزینه آزمون در یک مرکز آزمون در دسترس خواهد بود.

چه روزها و زمان‌های آزمون تافل در دسترس است؟

نسخه آزمون تافل Home Edition در ۲۴ ساعت شبانه روز، ۴ روز هفته، از شنبه تا چهارشنبه در دسترس است. نسخه آزمون تافل Home Edition به خصوص برای کسانی که مشغله زیادی دارند و یا رزور یک جایگاه در مرکز آزمون برای آن‌ها دشوار و یا محدود است، مناسب است.

سخن پایانی

برای آمادگی خود جهت شرکت در آزمون تافل در خانه لازم است که چند کار را انجام دهید نظیر: برنامه‌ریزی مدون و منظم برای مطالعه و تمرین، یادداشت برداری، شرکت در آزمون‌های آموزشی و تمرینی، هر روز بخوانید، به پادکست گوش دهید، فیلم تماشا کنید و تایپ کردن را به ویژه با کیبورد استاندارد را تمرین کنید. در هنگام آماده‌سازی گاه تمرینات فان و سرگرمی را نیز به برنامه خود بیفزایید. نمونه سوالات و مقالات زیادی پیرامون آزمون تافل موجود است که این سوالات به صورت آنلاین در دسترس است و شما می‌توانید برای کسب آمادگی بیشتر به آنها مراجعه کنید.

ثبت نام دولینگو
آنچه در این مطلب می‌خوانیم:
4.8 /5
امتیاز دهید 138 نفر به این مطلب امتیاز داده‌اند.