ارزیشن
search empty موردی یافت نشد.
search empty موردی یافت نشد.
flame ﺟﺴﺘﺠﻮﻫﺎی ﭘﺮﻃﺮﻓﺪار
clock آﺧﺮﯾﻦ ﺟﺴﺘﺠﻮﻫﺎ

برای گرفتن مدرک تافل از کجا شروع کنم؟

آزمون‌های زبان انگلیسی
تیم تحریریه ارزیشن ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ 8 دقیقه اشتراک گذاری:

بیش از ۱۰،۰۰۰ کالج، دانشگاه و سایر مؤسسات در سراسر جهان از متقاضیان می‌خواهند تا در آزمون تافل iBT (تست انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) شرکت کنند. آزمونی که برای سنجش میزان مهارت افراد غیر انگلیسی زبان طراحی شد. نمره شما در آزمون تافل تعیین کننده سطح مهارت‌های زبان انگلیسی است. اگر چه تافل عمدتاً در ایالات متحده پذیرفته می‌شود، برخی از دپارتمان‌ها و آژانس‌های مهاجرت در کشورهای دیگر نمرات تافل را برای صدور ویزای کار و گواهینامه‌های حرفه‌ای می‌پذیرند.

آزمون تافل به صورت تافل PBT کتبی (مبتنی بر کاغذ) و یا آزمون تافل اینترنتی iBT (مبتنی بر اینترنت) در دسترس است. آزمون تافل iBT نسبت به آزمون تافل کتبی محبوب‌تر است. آزمون کاغذی عمدتاً در کشورهایی با دسترسی محدود به اینترنت استفاده می‌شود. آزمونTOEFL iBT  دارای چهار بخش است: خواندن Reading، صحبت کردنSpeaking ، نوشتن  Writing و گوش دادن Listening.  اما آزمون تافل کتبی دارای ۳ بخش گوش دادن (لیسینینگ)، نوشتن (رایتینگ) و خواندن (ریدینگ) می‌باشد. تافل کتبی TOEFL PBT فاقد بخش Speaking و تایم استراحت است بنابراین زمان این آزمون از تافل iBT کوتاه‌تر است.

پس از کجا و یا چگونه برای گرفتن مدرک تافل iBT اقدام کنیم؟ فارغ از سطح زبان انگلیسی شما، در این مقاله تیم متخصص ارزیشن یک راهنمایی کلی را برای گرفتن مدرک TOEFL iBT را ارائه می‌دهد.

برای شرکت در آزمون تافل یک هدف تعیین کنید

اول از همه، شما باید برای کسب امتیاز مورد نظر آزمون تافل خودتان یک هدف تعیین کنید. در نظر گرفتن این موضوع به شما انگیزه می‌دهد تا در حین آماده شدن برای گرفتن مدرک TOEFL iBT به هدف خود برسید. هم چنین معیار خوبی است تا بتوانید تعیین کنید که اگر امتیاز کمتری نسبت به بار اول کسب کرده‌اید، دوباره در آزمون شرکت کنید و یا خیر. حداقل نمرات دانشگاه‌هایی را که قصد دارید برای آن‌ها اپلای کنید، بیابید تا به شما در یافتن هدفتان کمک کند. برای مثال شما برای دانشگاه هاوارد رشته شیمی درخواست می‌دهید. مدرک تافل iBT مورد نیاز این دانشگاه ۲۱۳ است. این یعنی شما باید امتیاز حداقلی ۲۱۳ را در مدرک تافل iBT خود داشته باشید. بنابراین شما باید در هر مرحله آماده سازی خود چه در آزمون تمرینی تافل و یا آزمون رسمی به این امتیاز به عنوان هدف اصلی تمرکز کنید. روند نمره خود را هنگام آماده سازی و میزان نزدیک شدن یا دور شدن خودتان از هدف اصلی را ارزیابی کنید و نقاط ضعف خود را شناسایی و تقویت کنید.

برای شرکت در آزمون تافل دایره واژگان خود را بهبود بخشید

یک راه عالی برای بهبود مهارت زبان انگلیسی، افزایش دانش واژگان شماست. زیرا زمانی که واژگان زیادی را در خاطر داشته باشید نوشتن، صحبت کردن و درک یک مکالمه و سخنرانی برای‌تان آسان خواهد بود. یک راه مطمئن برای انجام این کار؟ خواندن، خواندن و خواندن است؛ هم چنین تمرین خوبی برای بخش Reading آزمون تافل iBT خواهد بود. هر روز ترکیبی از متون دانشگاهی و غیر آکادمیک را بخوانید تا دایره لغات خود را بهبود ببخشید. یک فرهنگ لغت (یا برنامه) در دسترس داشته باشید تا بتوانید هر کلمه‌ای را که نمی‌دانید بررسی کنید. برای مثال راه‌های دیگری که می‌توانید دایره لغات خود را بهبود ببخشید شامل بازی‌های کلمه مانند پازل و یا جدول کلمات متقاطع یا بررسی وب‌ سایت‌هایی است که کلمات روز را ارائه می‌دهند، مانند Dictionary.com یا Merriam Webster، هم چنین، می‌توانید از برنامه‌های آنلاین مانند English Vocabulary in Use with Picture، Vocabulary Builder- Test Prep استفاده کنید.

راه‌های دیگری که می‌توانید دایره لغات خود را بهبود ببخشید شامل بازی‌های کلمه مانند حروف Scrabble یا جدول کلمات متقاطع و بازی‌ Pictionary نیز کمک می‌کند تا هم دایره واژگان شما بهبود پیدا کند و هم املا واژگانی را که یاد گرفته‌اید را نیز بهبود ببخشید. یک منبع برای به دست آوردن واژگان، بررسی لیست مفید از ۳۲۷ کلمه تافل است. در این لینک می‌توانید به این واژگان دسترسی داشته باشید.

برای شرکت در آزمون تافل از صدای خود استفاده کنید

شما باید در طول بخش صحبت کردن (اسپیکینگ) آزمون تافل با صدای بلند صحبت کنید، که می‌تواند برای کسانی که هنوز در زبان انگلیسی تازه کار هستند بسیار دلهره آور باشد. شما از طریق یک میکروفون صحبت می‌کنید و پاسخ های شما ضبط می‌شود تا بعداً ارزیابی شود، بنابراین با یک شخص واقعی صحبت نخواهید کرد.

حتی اگر انگلیسی را خوب صحبت کنید، تمرکز و اعصاب‌تان ممکن است در این بخش به هم بریزد زیرا سایر شرکت کنندگان نیز همزمان با شما در حال صحبت کردن هستند اما شما باید بر کار خود تمرکز کنید و واضح و با صدای بلند صحبت کنید اما فریاد نزنید. بخش Speaking به عنوان سخت‌ترین بخش آزمون تافل iBT شناخته می‌شود زیرا محدودیت زمانی وجود دارد و زمان زیادی برای آماده‌سازی پاسخ‌های شما وجود ندارد، به این بخش تنها ۲۰ دقیقه اختصاص داده شده است. بنابراین حتی اگر از قبل در مورد مهارت‌های مکالمه انگلیسی خود مطمئن هستید، مطمئن شوید که برای این بخش در آزمون واقعی آماده هستید. در طول آمادگی برای آزمون تافل و در حین مطالعه، با صدای بلند بخوانید و سعی کنید تا حد امکان از صدای خود استفاده کنید. صحبت کردن با افراد انگلیسی زبان (زبان مادری آن شخص انگلیسی باشد) را تمرین کنید تا اگر اشتباهی مرتکب شوید، آنها اشتباه شما را اصلاح کنند. تمرین به شما کمک می‌کند تا برای روز آزمون با وجود محدودیت زمانی آماده شوید و در روز آزمون تافل، امتیاز و زمان خود را از دست ندهید.

منابع مناسب برای آزمون تافل را پیدا کنید

منابع بسیار زیادی برای کسانی که متقاضی شرکت در آزمون تافل هستند، وجود دارد. منابع به صورت رایگان و پولی موجود است. از این منابع استفاده کنید زیرا به شما کمک می‌کند تا از نظر ذهنی برای آزمون TOEFL iBT نیز آماده شوید. وب سایت ETS (جایی که برای آزمون تافل در آن ثبت نام می‌کنید)، چندین آزمون تمرینی، راهنماهای آنلاین و غیره را برای کمک به آمادگی شما ارائه می‌دهد.

شرکت‌های دیگری که خدمات آماده سازی آزمون رایگان و پولی را ارائه می‌دهند عبارت هستند از Kaplan و Magoosh  این آزمون‌ها بر آموزش راهبردهای آزمون برای کاهش اضطراب شرکت کنندگان هنگام امتحان تمرکز دارد. دانستن قالب و آن چه در طول آزمون باید انتظار داشت، نقش مهمی در روز آزمون تافل دارد.

پس از این که مشخص کردید چه نوع زبان آموزی هستید و یا سطح زبان انگلیسی شما چقدر است، منبع خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال، برخی از دانشجویان با ویدیو بهتر یاد می‌گیرند، بنابراین ممکن است بخواهند برای آموزش ویدیویی، YouTube را بررسی کنند. اما بسته به موقعیت مکانی شما ممکن است از یک معلم خصوصی که از طریق جلسات اسکایپ و یا حضوری در دسترس است بهره بیشتری ببرید.

دوره آنلاین زبان آکسفورد نیز می‌تواند از هر مکانی و در هر زمانی برای شما تمرین‌های مناسب را ارائه بدهد. دوره آمادگی زبان آکسفرود شامل ۶ سطح تحصیلی است. هر سطح شامل ۶ واحد است که با انواع مختلف تمرینات (از جمله مبانی انگلیسی، گرامر، گوش دادن، نوشتن و صحبت کردن) نشان داده می‌شود. این دوره پر از فیلم، فایل‌های صوتی، کارت حافظه، دارای گزینه آزمون تستی و مترجم آنلاین است. زبان آنلاین آکسفورد دارای یک آزمون تعیین سطح رایگان است که به شما کمک می‌کند مناسب ترین سطح زبان را انتخاب کنید.

برای شرکت در آزمون تافل آزمون‌های آزمایشی را تمرین کنید

بسیاری از دانشجویان و داوطلبان تا روز قبل از آزمون تافل منتظر می‌مانند تا در آزمون تمرینی شرکت کنند. لحظه آخر ایده آل نیست. شما واقعاً باید در طول دوره آمادگی برای آزمون اصلی خود در آزمون‌های تمرینی شرکت کنید. این شما را برای روز آزمون واقعی آماده می‌کند تا بدانید چه انتظاری دارید و هم چنین می‌توانید موفقیت آمادگی خود را بسنجید و تعیین کنید که آیا روش‌های مطالعه شما کارآمد هستند یا خیر. شرکت در آزمون‌های آزمایشی هم چنین به شما کمک می‌کند تا بخش‌هایی را که در آن ضعیف‌تر هستید، پیدا کنید تا بتوانید آمادگی مطالعه خود را مطابق با آن تنظیم کنید. در این سایت می‌توانید در یک آزمون رایگان شرکت کنید.

بسیاری از داوطلبان و شرکت کنندگان در آزمون TOEFL به اندازه کافی خوب انگلیسی صحبت می‌کنند، بنابراین فکر می‌کنند که نیازی به مطالعه برای آزمون تافل ندارند. اما باید بدانید که این آزمون به اندازه‌ای گیج‌ کننده است که حتی بهترین انگلیسی زبان‌ها نیز باید در آزمون تمرینی شرکت کنند.

تست‌های تمرینی راهی را به داوطلبان می‌دهد تا با محتوا، طرح‌بندی و قوانین امتحان آشنا شوند. به عنوان مثال، ETS، مواد تمرینی تافل رایگان و پولی را در وب سایت خود ارائه می‌دهد. انواع دوره‌هایی وجود دارد که دانشجویان می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند، هزینه آن را بپردازند و در آن شرکت کنند تا به آنها کمک کند مهارت‌های مورد نیاز خود را برای نشان دادن بهترین توانایی‌های زبانی خود در هنگام شرکت در امتحان توسعه دهند و با آسودگی بتوانند مدرک تافل خود را دریافت کنند.

ثبت نام و شرکت در آزمون تافل iBT

بعد از آمادگی برای آزمون تافل لازم است تا جهت درخواست اپلای یک مدرک معتبر زبان انگلیسی برای مثال مدرک تافل iBT را نیز به دانشگاه و کالج‌ها ارائه دهید. ابتدا یک حساب کاربری در سایت EST ایجاد کنید و بعد زمان و مرکز آزمون تافل خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید برای ارائه مدرک TOEFL iBT زمان دریافت گواهینامه و نمره آزمون تافل نیز مدت زمان ۸ تا ۱۰ روز زمان لازم دارید. پس برنامه‌ریزی برای ثبت نام، زمان آزمون و دریافت مدرک تافل iBT در نظر بگیرید. اگر در آزمون تافل امتیاز مورد نظر را دریافت نکردید می‌توانید دوباره بعد از گذشت ۱۲ روز از آخرین تاریخ آزمون تافل خود در آزمون تافل شرکت کنید. مدت اعتبار مدرک TOEFL iBT ۲ سال است. نمره خوب یا بد تافل نداریم بلکه شما باید به دانشگاه یا کالج‌های که قصد ارائه مدرک تافل iBT برای اپلای دارید توجه کنید و می‌بایست نمره آزمون تافل شما در دامنه خواسته شده در دانشگاه مقصد باشد. در بیشتر کشورهای انگلیسی زبان مدرک تافل معتبر است.

سخن پایانی

مسلماً اگر قصد دریافت مدرک یا گواهینامه زبان انگلیسی را داشته باشید ابتدا سردرگم هستید که اساساً کدام آزمون مهارت زبان انگلیسی را انتخاب کنید و در مرحله دوم دغدغه شما آمادگی برای آن آزمون است. ما در ارزیشن در این مقاله سعی کردیم تا به شما یک راهنمایی کوچک بدهیم که برای آزمون تافل از کجا باید شروع کنید. برای راهنمایی‌های بیشتر در این زمینه سایر مقالات وبلاگ ارزیشن را مطالعه نمایید. برای مثال آشنایی با ساختار آزمون تافل، تفاوت آزمون تافل با آیلتس، آزمون تافل در کدام کشورها اعتبار دارد و مقالات آمادگی برای بخش لیسنینگ، ریدینیگ، اسپیکینگ و رایتینگ آزمون TOEFL iBT و سایر مقالات دیگر که در سایت ارزیشن در دسترس هستند.

4.8 /5
امتیاز دهید 138 نفر به این مطلب امتیاز داده‌اند.