ارزیشن
search empty موردی یافت نشد.
search empty موردی یافت نشد.
flame ﺟﺴﺘﺠﻮﻫﺎی ﭘﺮﻃﺮﻓﺪار
clock آﺧﺮﯾﻦ ﺟﺴﺘﺠﻮﻫﺎ

بهترین منابع برای آزمون تافل

آزمون‌های زبان انگلیسی
تیم تحریریه ارزیشن ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ 10 دقیقه اشتراک گذاری:

اگر شما علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور در کشورهایی مانند انگلستان، ایالات متحده آمریکا، ایرلند، کانادا، استرالیا یا نیوزلند هستید، باید مدرک تایید شده‌ای مبنی بر تسلط به زبان انگلیسی خود داشته باشید. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، تکمیل آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی یا به اختصار تافل است. تافل iBT که به چهار بخش تقسیم شده است، مهارت‌های شما را در خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به زبان انگلیسی آزمایش می‌کند. گواهینامه تافل توسط اکثر دانشگاه‌های کشورهای انگلیسی زبان و همه دانشگاه‌های انگلستان پذیرفته می‌شود.آماده شدن برای تافل می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما با منابع آموزشی مناسب و دانستن منابع آزمون TOEFL iBT، می‌توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و نمره بالاتری در امتحان کسب کنید. در این مقاله از وبلاگ ارزیشن انواع مختلف مواد مطالعه تافل را بررسی خواهیم کرد تا به شما در آمادگی برای امتحان تافل کمک کنیم.

انواع مواد آموزشی تافل

هنگام شروع برای مطالعه و آمادگی برای آزمون تافل شما با گزینه‌ها و منابع متعدد آمادگی برای امتحان تافل رو به رو می‌شوید و که اکثر این منابع برای آزمون TOEFL iBT در دسترس است، مهم است که مجموعه‌ای جامع از مواد مطالعه تافل را انتخاب کنید که به بهترین وجه شما را برای روز آزمون آماده کند. در اینجا مروری بر برخی از محبوب‌ترین مطالب مطالعه تافل است:

  • کتاب‌های درسی و آموزشی
  • دوره‌های آنلاین
  • آزمون‌های آزمایشی
  • راهنمای مطالعه
  • تدریس خصوصی
  • منابع صوتی

کتاب‌های درسی و آموزشی آزمون تافل iBT

کتاب‌های درسی محبوب‌ترین منابع آزمون تافل iBT هستند که به شما کمک می‌کنند تا برای آزمون تافل آماده شوید. این کتاب‌های درسی تمام بخش‌های مختلف امتحان از جمله خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن را پوشش می‌دهند. آنها معمولاً شامل سؤالات تمرینی، مقاله‌های نمونه و سایر تمرینات هستند تا به شما در بهبود مهارت‌های‌تان کمک کنند.

برخی از محبوب‌ترین کتاب‌های درسی که جزء منابع اصلی برای آزمون تافل هستند شامل: «راهنمای رسمی ‌آزمون تافل»،Baron’s TOEFL iBT»  و Kaplan TOEFL iBT Premier».

لیست کتاب‌های برتر آمادگی تافل برای سال ۲۰۲۳ میلادی

کتاب‌های زیادی برای کسب آمادگی برای آزمون تافل نوشته شده است. ما در این جا کتاب‌های که جز مهمترین منابع آزمون تافل iBT است را گرد آورده‌ایم.

  • راهنمای رسمی‌آزمون تافل، ویرایش پنجم (ویرایش پنجم)
  • Barron’s TOEFL iBT Superpack، نسخه ۲۰۲۳ میلادی
  • TOEFL iBT Prep Plus 2023-2024 توسط Kaplan
  • Barron’s TOEFL iBT با سی دی های صوتی و سی دی رام، ویرایش چهاردهم
  • آمادگی کمبریج برای آزمون تافل، ویرایش پنجم
  • بررسی پرینستون TOEFL iBT Prep، ۲۰۲۳ میلادی

دوره‌های آنلاین آمادگی آزمون TOEFL iBT

اگر چیزی تعاملی‌تر از کتاب می‌خواهید، یک دوره آنلاین تافل را در نظر بگیرید. این دوره‌ها معمولاً ویدیوها یا سخنرانی‌هایی را ارائه می‌دهند که مطالب را با جزئیات توضیح می‌دهند، هم چنین سوالات و آزمون‌های تمرینی را ارائه می‌دهند تا بتوانید پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید. یک دوره آنلاین خوب باید بازخورد مربیانی را نیز ارائه دهد که تجربه‌ای در این آزمون دارند. این دوره‌های آموزشی در حقیقت بخش جدای نشدنی استفاده از منابع آزمون iBT TOEFL است. چون در این کلاس‌ها از کتاب‌های آموزشی و نکات مهم منابع تست تافل استفاده می‌شود.

در آزمون‌های آزمایشی تافل شرکت کنید

شرکت در آزمون‌های عملی یکی از موثرترین روش‌های آمادگی برای آزمون تافل است. این آزمون‌ها به نوعی امتحان واقعی را برایتان شبیه‌سازی می‌کنند و می‌توانند به شما کمک کنند با قالب و انواع سؤال‌هایی که می‌توانید در آزمون واقعی ببینید آشنا شوید در واقع آزمون‌های آزمایشی نیز یکی از منابع آزمون TOEFL iBT محسوب می‌شوند زیرا تست‌های طراحی شده از کتاب‌ها و آزمون‌های گذشته تافل اقتباس شده‌اند. تست‌های تمرینی هم چنین به شما این امکان را می‌دهد که پیشرفت خود را اندازه‌گیری کرده و زمینه‌هایی را که نیاز به پیشرفت دارید شناسایی کنید.

راهنمای مطالعه برای آزمون TOEFL

راهنماهای مطالعه برای ارائه یک نمای کلی از آزمون تافل طراحی شده‌اند این راهنماها نیز بخشی از منابع آزمون تافل برای رسیدن به موفقیت است. آنها اغلب شامل نکات و استراتژی‌هایی برای هر بخش از آزمون و برنامه‌های مطالعه هستند تا به شما کمک کنند در مسیر کسب آمادگی آزمون بمانید. برخی از راهنماهای مطالعه حتی شامل ضبط‌های صوتی از زبان اصلی (انگلیسی) هستند تا به شما کمک کنند مهارت‌های شنیداری و گفتاری خود را تمرین کنید.

راهنماهای محبوب مطالعه TOEFL عبارت هستند از:

  • Cracking the TOEFL iBT توسط The Princeton Review
  • TOEFL iBT Prep Plus 2021-2022 توسط Kaplan Test Prep

تدریس خصوصی

یکی از منابع آزمون تافل، تدریس خصوصی است. تدریس خصوصی می‌تواند راهی موثر برای آماده شدن برای تافل باشد، به خصوص اگر به توجه و راهنمایی شخصی نیاز دارید. مربیان می‌توانند به شما کمک کنند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و می‌توانند یک برنامه مطالعه سفارشی برای کمک به شما در دستیابی به اهداف خود ایجاد کنند. شما می‌توانید معلمان خصوصی را از طریق پلتفرم‌های تدریس خصوصی آنلاین، شرکت‌های آماده‌سازی آزمون، یا تماس با آموزشگاه‌های محلی پیدا کنید. هم چنین در تدریس خصوصی، مربی می‌تواند سایر منابع آزمون TOEFL iBT برای آمادگی بیشتر شما را با توجه به نقاط ضعف شما پیشنهاد بدهد.

منابع صوتی آزمون TOEFL iBT

منابع صوتی مانند پادکست‌ها و فایل‌های ضبط شده می‌تواند برای افرادی که به دنبال یادگیری یا بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی خود هستند بسیار مفید باشد. گوش دادن به ضبط مکالمات و سخنرانی‌ها می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا با تلفظ‌های واژگان و عبارات زبان انگلیسی بیشتر آشنا شوید. علاوه بر این، پادکست‌ها روشی عالی برای یادگیری لغات جدید و بهبود درک فرد از قواعد گرامر در متن هستند.

معرفی کتاب‌های برتر آمادگی تافل برای سال ۲۰۲۳ میلادی

آماده شدن برای تافل به کتاب‌های مناسب برای موفقیت نیاز دارد. ۵ کتاب برتر آمادگی تافل برای سال ۲۰۲۳ میلادی عبارت هستند از:

راهنمای رسمی ‌آزمون تافل، چاپ پنجم (ویرایش ششم)

این راهنمای رسمی ‌از خدمات تست آموزشیETS  یکی از جامع‌ترین و معتبرترین منابع برای آمادگی آزمون تافل است. به روزترین نسخه راهنمای رسمی، بهترین نمای کلی آزمون است. هر بخش تست با جزئیات کامل پوشش داده شده است و واقعاً به شما کمک می کند تا در مورد نحوه عملکرد آزمون آگاه شوید.

سرفصل‌های این کتاب شامل مروری بر بخش‌های مختلف امتحان، اطلاعاتی در مورد مطالبی که در هر بخش ارائه می‌شود، نمونه سوالات با پاسخ‌ها و توضیحات دقیق، دو تست تمرینی کامل با کلید و پاسخ تشریحی و فایل‌های صوتی برای کمک به آماده شدن شما برای سوالات بخش شنیداری (Listening) است.

این کتاب هم چنین راهبردهایی را در مورد بهترین رویکرد برای هر نوع سؤال ارائه می‌دهد و هم چنین نکات و توصیه‌هایی از ETS در مورد چگونگی موفقیت در سفر یادگیری زبان انگلیسی ارائه می‌دهد.

  • ویژگی‌های مثبت کتاب راهنمای رسمی تافل (ویرایش ششم)
  • راهنمای جامع فوق العاده در مورد ساختار آزمون تافل.
  • فصل‌های Reading، Listening و Speaking درجه یک هستند.
  • تعداد زیادی نمونه سوال به همراه پاسخ
  • با دسترسی به تعداد زیادی محتوای دیجیتال قابل دانلود همراه است.
  • ویژگی‌های منفی کتاب رسمی تافل
  • بخش نوشتار یکپارچه دارای اشتباهات مکرر است.
  • می‌تواند خیلی بیشتر روی استراتژی تست تمرکز کند.

Barron’s TOEFL iBT Superpack، نسخه ۲۰۲۳ میلادی

کتاب بارون که برای مطابقت با نسخه ۲۰۲۰ تافل مجدداً منتشر شد، به روزترین کتاب آماده سازی تافل موجود است (در حال حاضر). در حالی که راهنمای رسمی تافل، که در بالا ذکر شد، برای داشتن یک نمای کلی از کل آزمون عالی است، iBT  Barron’s برای تمرین آزمون عالی است. این راهنمای جامع یک نقطه شروع ایده آل برای افرادی است که برای امتحان تافل iBT در سال ۲۰۲۳ میلادی آماده می‌شوند. این کتاب با یک تست تشخیصی شروع می‌شود تا به شما کمک کند سطح فعلی مهارت انگلیسی خود را در زمینه‌هایی مانند گرامر، واژگان و درک مطلب ارزیابی کنید.

هم چنین سوالات و بخش‌های تمرینی گسترده‌ای را ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند این مهارت‌ها را قبل از شرکت در امتحان بهبود بخشید. علاوه بر این، شامل دو آزمون نمونه کامل و توضیحات پاسخ دقیق برای بررسی درک شما از هر نوع سوال است.

  • ویژگی‌های مثبت کتاب بارون
  • همراه با ۸ تست مدل کامل و ۸ تست تمرینی کوچک.
  • تمرین خواندن و گوش دادن بسیار عالی است.
  • یک فصل بسیار مفید در مورد اشتباهات مکرر.
  • بسیاری از محتواها قابلیت دسترسی و دانلود را دارند.
  • ویژگی‌های منفی کتاب بارون
  • بخش‌های تمرین اسپیکینگ خیلی دقیق و مفید نیستند.
  • به جزئیات زیادی در مورد این که امتحان تافل چگونه است، نمی‌پردازد.

Barron’s TOEFL iBT با CD های صوتی و CD رام، ویرایش چهاردهم

این کتاب توسط بسیاری از دانشجویان بین المللی توصیه می‌شود و یکی از جامع‌ترین کتاب‌های آمادگی موجود برای آزمون تافل است. این شامل ۴ تست تمرینی کامل، بررسی‌های عمیق هر بخش از امتحان، مرور دقیق گرامر، استراتژی‌های تست زدن برای همه بخش‌ها، واژگان و اصطلاحات مفید برای نوشتن مقاله‌های موثر، CD های صوتی برای کمک به بهبود مهارت‌های شنیداری و تلفظ و یک CD-ROM تعاملی که تمرین اضافی با تسک صحبت کردن را فراهم می‌کند.

TOEFL iBT Prep Plus 2023-2024 توسط Kaplan

کتاب TOEFL iBT Prep Plus 2023-2024 کاپلان یک کتاب آمادگی کامل تافل است که شامل ۴ تست کامل تمرینی، آموزش‌های ویدئویی آنلاین و توضیحات مفصل برای تمام سوالات است. این کتاب هم چنین راهبردها و نکات عملی را برای هر بخش امتحانی، از جمله بخش گفتاری و نوشتاری ارائه می‌کند. علاوه بر این، این کتاب برنامه‌های مطالعه قابل تنظیم و دسترسی به یک پورتال آنلاین با منابع اضافی مانند آزمون‌ها و فلش کارت‌ها را ارائه می‌دهد.

آمادگی کمبریج برای آزمون تافل، ویرایش پنجم

کتاب آمادگی کمبریج برای آزمون تافل، ویرایش پنجم، راهنمای جامع آزمون تافل است. این شامل تست‌های تمرینی، توضیحات مفصل در مورد تمام بخش‌ها و استراتژی برای هر نوع سوال است.

این کتاب هم چنین مروری بر دستور زبان و واژگان ضروری دارد. علاوه بر این، سی دی صوتی همراه با کتاب، مکالمات و سخنرانی‌های معتبری را ارائه می‌دهد تا به شما در بهبود مهارت‌های شنیداری و گفتاری کمک کند. این کتاب آمادگی برنامه‌های مطالعه قابل تنظیم و منابع اضافی مانند آزمون‌ها و آزمون‌های تمرین آنلاین را ارائه می‌دهد.

گرامر انگلیسی برای استفاده (ویرایش پنجم)، انتشارات دانشگاه کمبریج

شما باید مطمئن شوید که گرامر شما قبل از آزمون تافل در حد مناسب و مطلوب است. در حالی که تعداد زیادی کتاب گرامر اختصاصی برای آزمون تافل وجود دارد، اما بسیاری از آنها مفید نیستند. با این حال، کتاب English Grammar in Use ثابت می‌کند که یکی از بهترین کتاب‌های دستور زبان در سراسر جهان کتاب گرامر کمبریج است. کتاب English Grammar in Use یکی از بهترین منابع آزمون تافل iBT است.

  • ویژگی‌های مثبت کتاب گرامر کمبریج:
  • توضیحات گرامری واقعاً جامع
  • سوالات تمرینی عالی
  • کاملاً با یک کتاب تمرین مکمل (فروش جداگانه) جفت می‌شود.
  • ویژگی‌های منفی کتاب گرامر کمبریج
  • کتاب تمرین تکمیلی گرامر کمبریج به طور جداگانه فروخته می‌شود.
  • این کتاب برای زبان آموزان سطح پایین تا متوسط کاملاً فنی و تخصصی است.

بررسی پرینستون TOEFL iBT Prep، ۲۰۲۳

یکی دیگر از منابع آزمون تافل کتاب آموزشی Princeton Review TOEFL iBT Prep, 2023 است. کتاب پرینستون یک نسخه جدید و به روز شده از کتاب محبوب آمادگی تافل توسط Princeton Review است. این کتاب شامل چهار تست تمرینی کامل، مطالب مروری و استراتژی‌های تست زدن است. این کتاب هر ۴ بخش از آزمون تافل را پوشش می‌دهد، به ویژه بر بخش خواندن Reading و نوشتن Writing تمرکز دارد. این کتاب هم چنین شامل دسترسی به منابع آنلاین، از جمله آزمون‌های تمرینی اضافی و یک برنامه مطالعه شخصی است. این کتاب برای افرادی ایده آل است که می‌خواهند منبع کاملی برای آماده شدن در آزمون تافل با تمرکز ویژه بر بخش خواندن و نوشتن داشته باشند.

Collins English for Exams

کتاب کالینز انگلیسی برای امتحانات، در دو جلد است.

  • مهارت‌های شنیداری و گفتاری تافل
  • مهارت‌های خواندن و نوشتن تافل

کالینز انگلیسی برای امتحانات، مهارت‌های شنیداری و گفتاری TOEFL

کتاب بارون از نظر تمرین صحبت کردن ضعیف است و کتاب کالینز این بخش را جبران می‌کند. اگر چه اکنون ۸ سال از عمر آخرین ادیشن کتاب کالینز می‌گذرد، این کتاب هنوز یکی از بهترین‌ منابع آزمون TOEFL iBT برای تمرین Speaking است.

  • ویژگی‌های مثبت کتاب کالینز (بخش Speaking و Listening)
  • نمونه سوالات اسپیکینگ بسیار دقیق است.
  • بر استراتژی آزمون تمرکز می‌کند.
  • با محتوای قابل دانلود (یا یک CD) همراه است.
  • ویژگی‌های منفی کتاب کالینز (بخش Speaking و Listening)
  • به دلیل قدمت آن، سؤالات اسپیکینگ یک و ۵ منسوخ شده است.
  • برخی از پاسخ‌های نمونه حاوی خطا هستند.

کالینز انگلیسی برای امتحانات، مهارت‌های خواندن و نوشتن TOEFL

کتاب کالینز بار دیگر علیرغم قدمتش می‌درخشد (منتشر شده در سال ۲۰۱۲ میلادی). هم چنین تمرکز زیادی روی استراتژی‌های آزمون دارد و به غلبه با بهترین رویکرد برای بخش‌های خواندن و نوشتن تافل کمک می‌کند.

  • ویژگی‌های مثبت کتاب کالینز (Reading و Writing)
  • رویکرد متمرکز بر استراتژی
  • نمونه سوال و پاسخ دقیق
  • نمونه‌های نوشتاری یکپارچه به خصوص قوی.
  • ویژگی‌های منفی کتاب کالینز (Reading و Writing)
  • بهتر است تمرین‌های مهارت سازی بیشتری داشته باشد.
  • بخش درخواست‌های نوشتاری مستقل این کتاب کمی ضعیف است.

سوالات متداول

انواع مختلف منابع آزمون تافل چیست؟

انواع مختلف موارد مطالعاتی برای کسب آمادگی در آزمون تافل عبارت هستند از کتاب‌های درسی، دوره‌های آنلاین، آزمون‌های تمرینی، راهنمای مطالعه، تدریس خصوصی و منابع صوتی.

کتاب‌های محبوب آمادگی تافل برای سال ۲۰۲۳ میلادی کدامند؟

کتاب‌های محبوب آمادگی آزمون تافل برای سال ۲۰۲۳ میلادی عبارت هستند از: راهنمای رسمی ‌آزمون تافل، نسخه پنجم (ویرایش پنجم)، سوپرپک تافل iBT بارون، نسخه ۲۰۲۳، TOEFL iBT Prep Plus 2023-2024 توسط Kaplan، Barron’s CDBT و CDBT با CD-TOEFL iBT رام، نسخه چهاردهم و بررسی پرینستون TOEFL iBT Prep، ۲۰۲۳.

سخن پایانی

موارد مطالعاتی آزمون تافل مجموعه‌ای جامع از منابع را برای آمادگی در آزمون TOEFL را فراهم می‌کند. با طیف گسترده‌ای از تست‌های تمرینی، سوالات آزمون رسمی ‌و راهنمای مطالعه، آنها به ابزارهایی که برای آماده شدن موثر برای امتحان نیاز دارید در دسترس هستند. استفاده مناسب از منابع مطالعاتی برای آزمون تافل می‌تواند برای بهبود نمرات شما در آزمون تافل نیز بسیار ارزشمند باشد. نکته کلیدی در آمادگی برای تافل این است که با ساختار و سبک سوالات در آزمون آشنا شوید. بهترین راه برای انجام این کار، خرید یک یا دو کتاب مفید برای آمادگی آزمون تافل است که همراه با نمونه سوال و پاسخ است. این به شما کمک می‌کند از هر گونه غافلگیری ناخوشایند در هنگام امتحان خود جلوگیری کنید.

شما می‌توانید برای ثبت نام آزمون تافل خود از خدمات ارزیشن استفاده نمایید.

ثبت نام دولینگو
آنچه در این مطلب می‌خوانیم:
4.8 /5
امتیاز دهید 138 نفر به این مطلب امتیاز داده‌اند.