ارزیشن
search empty موردی یافت نشد.
search empty موردی یافت نشد.
flame ﺟﺴﺘﺠﻮﻫﺎی ﭘﺮﻃﺮﻓﺪار
clock آﺧﺮﯾﻦ ﺟﺴﺘﺠﻮﻫﺎ

سایت های آموزشی رایگان برای آزمون تافل

آزمون‌های زبان انگلیسی
تیم تحریریه ارزیشن ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ 13 دقیقه اشتراک گذاری:

هزاران راهنما و تست تمرینی رایگان در مورد آزمون تافل در اینترنت وجود دارد. با این حال، بسیاری از منابع رایگان تافل در اینترنت مفید نیستند زیرا به هیچ وجه شبیه سوالات واقعی آزمون تافل نیستند. برای کمک به شما در انتخاب بهترین‌ها، ما در ارزیشن این لیست توصیه شده از منابع عالی تافل رایگان را گردآوری کرده‌ایم. مفیدترین منابع سوالات از آزمون‌های قبلی TOEFL هستند. ETS یک برنامه فوق‌العاده و تست‌های تمرینی بسیاری را ارائه می‌کند که از سوالات آزمون قبلی ساخته شده‌اند.

بهترین منابع آموزش رایگان برای تافل iBT

در ادامه مقاله لیستی از بهترین مطالب و آموزش تافل رایگان موجود در اینترنت ارائه می‌شود. ادامه مقاله به مواد آزمون تافل، بهترین منابع برای بخش‌های ریدیدنگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ تقسیم شده است. امیدواریم که بتوانید از این بهترین منابع و آموزش تافل رایگان را در هنگام آماده شدن برای آزمون تافل خود بهره ببرید.

معرفی منابع مفید تافل iBT رایگان

برنامه TOEFL Go!

برنامه TOEFL Go!® ابزاری از ETS است که می‌توانید آن را روی دسکتاپ، لپ تاپ یا موبایل خود دانلود و نصب کنید. با دسترسی به اینترنت، می‌توانید چندین تست آزمایشی را در هر زمان باز کرده و تمرین کنید. شما توسط یک سیستم امتیازدهی خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی امتیاز خواهید گرفت تا بتوانید نتایج را در زمان واقعی بررسی کنید. دانلود این برنامه برای امتحان گیرندگان بسیار مفید خواهد بود زیرا می‌توانند به راحتی در هر زمان و هر مکان تمرین کنند.

ماگوش MAGOOSH

مگوش یکی دیگر از سایت های ارزشمند آزمون تافل است. این وب سایت شامل منابع آموزش تافل رایگان مانند پست‌های وبلاگ، مطالب تمرینی برای هر بخش، فهرست واژگان ۲۰۰ کلمه‌ای و یک آزمون کوچک است. این سایت باید برای دانشجویانی که قصد گرفتن مدرک زبان TOEFL iBT را دارند، نشانه گذاری شود و قابل توجه باشد. سوالات تمرینی از هر بخش از آزمون تافل در سایت مگوش وجود دارد و حتی حاوی فایل‌های صوتی برای قسمت‌های شنیداری است. حتماً باید از این سایت فوق العاده استفاده کنید.

Magoosh یک آزمون مینی تافل ارائه می‌دهد که بسیار شبیه به آزمون واقعی است. برای شرکت در این، لطفاً به آزمون تمرینی مگوش مراجعه کنید.

مگوش ۲۰۰ لغت واژگانی را گردآوری کرد که در تافل به طور مکرر استفاده می‌شود. برای دانلود نسخه PDF قابل چاپ این واژگان لطفا روی این لینک کلیک کنید. هم چنین دارای فلش کارت‌های آنلاین تعاملی برای تمرین شما است و می‌توانید از اینجا به آن دسترسی داشته باشید.

EduSynch

Edusynch.com یک وب سایت آمادگی برای تافل است که منابع عالی و رایگان تافل را ارائه می‌دهد. این سایت حاوی بیش از ۱۲۰۰ سوال ریدینگ و لیسنینگ است و خود یک برنامه تعاملی است. هم چنین، لازم نیست به همه ۱۲۰۰ سؤال به طور همزمان پاسخ دهید، اما می‌توانید به آنها در بخش‌های مختلف به نام جلسات پاسخ دهید.

نکته مهم در مورد این سایت این است که نه تنها حاوی تعداد زیادی سؤال با کیفیت بالا است، بلکه نتایج شما را نیز تجزیه و تحلیل می‌کند. پس از هر جلسه، نتایج شما تجزیه و تحلیل می‌شود و برنامه نقاط قوت و ضعف شما را نشان می‌دهد. بعد از این که بخش خواندن (Reading) را انتخاب کردید، برنامه نتایج شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و نقاط قوت و ضعف شما را در ۱۰ زمینه مختلف مانند لغت، مرجع و هدف نشان می‌دهد. هم چنین در بخش Listening نقاط قوت و ضعف شما را در زمینه‌های مختلف مانند محتوا، جزئیات و نگرش نشان می‌دهد. این برنامه هم چنین میانگین زمان پاسخگویی شما به هر سوال و نمرات پیش بینی شده شما را برای هر بخش نشان می‌دهد. به دلیل تعداد سؤالات و تفکیک دقیق نتایج شما این یک برنامه عالی برای تمرین مهارت‌های انگلیسی و کسب آمادگی برای آزمون تافل است.

English Club

باشگاه انگلیسی سایتی است که منابع آموزش تافل iBT رایگان را هم برای زبان آموزان و هم برای معلمان انگلیسی فراهم می‌کند. این سایت اطلاعات مفیدی در رابطه با آزمون تافل دارد. این سایت حاوی ۲۰ نکته مفید در مورد نحوه آماده شدن برای آزمون تافل است. هم چنین دارای آزمون‌های تمرینی برای هر چهار بخش از آزمون تافل: Reading، Listening، Speaking و Writing است. اینها شامل سوالات و پاسخ‌های نمونه برای هر سوال در هر بخش است که بسیار مفید است.

Learn4good

این وب سایت رایگان برای آمادگی تافل دارای ۱۱ تست کوتاه با ۲۵ سوال در هر آزمون، ۱۷ تمرین سریع، بخش ریدینگ تافل، بخش رایتینگ و موارد دیگر است. علاوه بر این، وب سایت لیست کاملی از موضوعات بخش رایتینگ تافل و واژگان تافل را نیز به شما ارائه می‌دهد.

Exam English

Exam English یکی دیگر از وب سایت های محبوب برای آزمون تافل است. این وب سایت رایگان به شما در مورد همه چیز مربوط به تافل مانند فرمت آزمون تافل، نسخه‌های آزمون تافل، نکات تافل کمک می‌کند، این وب سایت هر آن چه را که برای آماده شدن برای تافل لازم است ارائه می‌دهد. هم چنین می‌توانید از طریق این وب سایت در آزمون تافل واقعی ثبت نام کنید.

منابع آموزش تافل رایگان به تفکیک بخش‌های آزمون تافل

دغدغه بسیاری از داوطلبان این است که هر کدام تمایل دارند در بخش یا بخش‌های خاصی که ضعیف هستند بیشتر کار کنند برای مثال ممکن است یک داوطلب در بخش اسپیکینگ قوی باشد اما بخش ریدینگ ضعیف عمل کند در این بخش منابع و سایت های مفید برای آمادگی آزمون TOEFL iBT را به تفکیک برایتان لیست کرده‌ایم و امیدواریم که مفید باشد.

منابع آموزش تافل رایگان برای بخش Reading

شما برای آمادگی برای بخش خواندن (ریدینگ) تافل دو راه پیش رو دارید. اول این که تا می‌توانید سوالات آزمایشی ریدینگ تافل پاسخ دهید و تا جایی که می‌توانید متون آکادمیک را بخوانید. اولین کاری که می‌توانید انجام دهید خرید کتاب است. برای خواندن بسیاری از متون آکادمیک، منابع آموزش تافل رایگان را توصیه می‌کنیم که سختی امتحان تافل واقعی را دارند.

  • برنامه Kindle

Kindle App یک برنامه خواندن رایگان است که قابل استفاده در دستگاه‌های تلفن همراه و رایانه Kindle App به کاربران اجازه می‌دهد به فروشگاه Kindle Amazon که حاوی میلیون‌ها کتاب است دسترسی داشته باشند. اگر چه برای بیشتر کتاب‌ها باید هزینه پرداخت کنید، هزاران کتاب رایگان نیز موجود است (مخصوصاً کتاب‌های کلاسیک). این متون کلاسیک‌، منابع عالی برای یادگیری لغات پیشرفته و افزایش درک مطلب شما هستند.

ممکن است فکر کنید که این کتاب‌های رایگان به دلیل رایگان بودن کیفیت پایین‌تری دارند اما این چنین نیست. این کتاب‌ها رایگان هستند زیرا حق چاپ آنها منقضی شده است، نه به دلیل کیفیت بد آنها. کتاب‌های عالی مانند انتظارات بزرگ، سرود کریسمس، داستان دو شهر و کنت مونت کریستو همگی با دانلود اپلیکیشن Kindle رایگان در اختیار شما هستند.

  • Prepscholar 327 Vocab Words

Prepscholar یک لیست عالی از لغات واژگانی تهیه کرده است که برای آزمون تافل باید بدانید. برای ایجاد این لیست، آنها تست‌های رسمی تافل را بررسی کردند و کلماتی را انتخاب کردند که ممکن است دانشجویان با آنها مشکل داشته باشند. سپس، سایر فهرست‌های واژگان برجسته TOEFL را بررسی کردند و کلماتی را انتخاب کردند که بیشتر در آزمون تافل ظاهر می‌شوند.

ما در ارزیشن به شما توصیه می‌کنیم این لیست را به طور کامل مطالعه کنید زیرا دانش واژگان برای نمره بخش خواندن Reading شما بسیار مهم است. هم چنین توصیه می‌کنیم کلمات را نه تنها در این لیست مطالعه کنید، بلکه لیست‌های واژگان دیگری مانند Barron’s و Magoosh’s را امتحان کنید.

  • نیویورک تایمز

نیویورک تایمز یکی از روزنامه‌های پیشرو در ایالات متحده است. مقالاتی که در وب سایت آن ارائه می‌شود توسط بهترین نویسندگان کشور آمریکا نوشته شده است. سبک نوشتاری عالی و استفاده از واژگان پیشرفته دانشجویان را به خوبی برای ریدینگ آزمون تافل آماده می‌کند. هم چنین بهترین چیز این است که سطح سختی این مقالات تقریباً به همان سختی متن‌های ریدینگ تافل است. اگر با متن علمی در تافل مشکل دارید، باید به بخش علوم در نیویورک تایمز نگاهی بیندازید. دارای یک بخش علمی جداگانه است که حاوی مقالات علمی بسیاری در موضوعات مختلف است. با مطالعه این مقالات با متون علمی در تافل بیشتر آشنا خواهید شد.

  • Popular Science

Popular Science منبع دیگری برای دانشجویانی است که با متون علمی دست و پنجه نرم می‌کنند. این مجله علمی به موضوعات مختلفی مانند فناوری، سرگرمی و علم می‌پردازد. اگر چه سایر مقالات برای خواندن عالی هستند، اما فقط مقالات علمی در آزمون واقعی نمایش داده می‌شوند. اگر می‌خواهید فقط مقالات علمی را مطالعه کنید، توصیه می‌کنم به قسمت Animal بروید و مقالات آن قسمت را مطالعه کنید.

  • Breaking News English

تمام منابع ذکر شده در بالا تقریباً به همان سختی آزمون تافل واقعی هستند. برای مبتدیان، خواندن مطالب در سطح تافل می‌تواند بسیار دشوار باشد. اگر در خواندن مطالب در سطح TOEFL مشکل دارید، حتماً باید نگاهی به Breaking News English (اخبار فوری انگلیسی)، بیندازید که به طور خاص برای دانشجویان ESL طراحی شده است. نکته جالب در مورد این وب سایت این است که به شش سطح از مبتدی تا پیشرفته تقسیم شده است. داوطلبان می‌توانند ابتدا یک سطح راحت را انتخاب کنند و سپس به تدریج مطالب را از سطوح سخت‌تر بخوانند.

پس از هر مطالعه، بخش‌هایی وجود دارد که در مورد مشکلات درک مطلب، مترادف‌ها، واژگان و غیره در مورد خواندن سؤال می‌کند. اینها به دانشجویان کمک می‌کند تا مهارت‌های درک مطلب خود را افزایش دهند. هم چنین همان متن با سطوح دشواری متفاوت با استفاده از واژگان مختلف و ساختار جمله برای تنظیم سطح دشواری نوشته می‌شود. این به دانشجویان امکان می‌دهد که همان متن را با کلمات سخت‌تر یا ساده‌تر بخوانند. با استفاده از این ابزار، دانشجویان می‌توانند به سرعت سطح دشواری خواندن مطالبی را که در سطح آسان برای آنها قرار داشته است، را تغییر دهند.

  • کویزلت Quizlet

Quizlet یک ابزار فلش کارت آنلاین است که به دانشجویان کمک می‌کند تا واژگان را با استفاده از روش‌های مختلف مانند بازی و آزمون یاد بگیرند. هنگامی که از آن به درستی استفاده شود، می‌تواند برای دانشجویانی که برای آزمون تافل آماده می‌شوند، بسیار مفید باشد. شما می‌توانید مجموعه مطالعه خود را در Quizlet ایجاد کنید یا از یکی از میلیون‌ها مجموعه مطالعه که توسط دیگران ایجاد شده است، استفاده کنید.

Quizlet صدها مجموعه مطالعه رایگان دارد که می‌توانید از آنها برای مطالعه واژگان تافل استفاده کنید. برای دانشجویان با انگیزه، ما ۴۵۰ کلمه ضروری بارون برای آزمون تافل را به شدت توصیه می‌کنیم. پس از اتمام حفظ آن مجموعه، صدها مجموعه دیگر وجود دارد که می‌توانید به آنها نگاه کنید.

منابع آموزش تافل رایگان برای بخش Listening

بخش گوش دادن (Listening) تافل برای دانشجویانی که به لهجه آمریکایی عادت ندارند، می‌تواند دشوار باشد. بهترین راه برای بهبود امتیاز این است که با گوش دادن مداوم به لهجه‌های آمریکایی خود را در معرض آنها قرار دهید. در این جا چند منبع رایگان برای بهبود نمره شنیداری آزمون تافل وجود دارد.

  • فیلم

بهترین راه برای یادگیری هر چیزی آمیخته شدن آن با سرگرمی است و آموزش غیرمستقیم بهترین تاثیر را در یادگیری دارد. فیلم‌ها راه بسیار خوبی برای سرگرمی و یادگیری زبان انگلیسی هستند. اگر نسبتاً مبتدی هستید، ابتدا فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود را با زیرنویس به زبان فارسی تماشا کنید. هنگامی که با محتوای آن آشنا شدید، سعی کنید آن را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید و در ادامه برای افزایش سطح سختی فیلم‌ها را بدون زیرنویس تماشا کنید! فیلم‌ها راهی عالی برای یادگیری مکالمات روزمره و در عین حال لذت بردن از آن هستند.

  • ELLLO

Elllo یک سایت عالی برای دانشجویان (ESL انگلیسی به عنوان زبان دوم) است زیرا شامل بیش از ۲۵۰۰ درس و فایل ضبط شده رایگان است که به طور خاص برای داوطلبان ESL ساخته شده است. Elllo دارای لهجه‌های بسیاری در سراسر جهان است، اما شما فقط باید با لهجه‌های آمریکایی برای آزمون تافل آشنا باشید. در وب سایت آن، پرچم‌هایی در کنار هر قطعه ضبط شده وجود دارد که نشان دهنده گویش ضبط شده است. برای گوش دادن به لهجه‌های آمریکایی، به دنبال موارد ضبط ‌شده با پرچم آمریکا در کنار فایل ارائه شده، بگردید و هم چنین می‌توانید فقط لهجه‌های آمریکایی را در کادر جستجوی آنها جستجو کنید. اللو نه تنها تنوع زیادی از مکالمات روزمره را ارائه می‌دهد، بلکه مکالمات و ضبط‌های انگلیسی یک دقیقه‌ای به نام میکسر را ارائه می‌دهد که در آن ۶ نفر به یک سؤال پاسخ می‌دهند. این میکسرها هم چنین در بخش صحبت کردن که شرکت کنندگان باید به سؤالاتی در مورد یک موضوع آشنا پاسخ دهند مفید هستند. دانشجویان می‌توانند به یک سوال در میکسر پاسخ دهند و به پاسخ افراد مختلف گوش دهند. بنابراین داوطلبان می‌توانند همزمان با استفاده از elllo.org مهارت‌های گفتاری و شنیداری خود را بهبود بخشند.

  • Ted Talks

Ted Talks یک برنامه واقعاً عالی است که دارای بیش از ۴۳۰۰ گفتگوی رایگان در مورد موضوعات مختلف است. از آن جایی که موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهد، شما می‌توانید موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید یا موضوعات جدید را برای سرگرمی کشف کنید. این گفتگوها توسط متخصصان در زمینه مربوطه ارائه می‌شود و معمولاً کمتر از ۱۸ دقیقه است. از آن جایی که این صحبت‌ها کوتاه و عالی هستند، باید هر زمان که وقت آزاد داشتید به آنها گوش دهید.

  • یادگیری زبان انگلیسی

LearningEnglish یک منبع عالی آزمون تافل رایگان برای افراد مبتدی است. این سایت مقالات خبری را بسیار آهسته بیان می‌کند که به بسیاری از مبتدیان کمک می‌کند آن چه را که گفته می‌شود درک کنند. هم چنین مقالات مختلف خبری برای کمک به ناوبری به سه سطح دشواری تقسیم می‌شوند. مقالات خبری زیادی در این سایت وجود دارد و منبع بسیار خوبی برای گوش دادن به خصوص برای مبتدیان است.

منابع آموزش تافل رایگان برای بخش Speaking

صحبت کردن (اسپیکینگ)، سخت‌ترین بخش برای اکثر داوطلبان است که برای آزمون تافل آماده می‌شوند زیرا مواد تمرینی موجود در اینترنت وجود ندارد. تنها راه افزایش نمره تمرین اسپیکینگ است. در اینجا یک منبع عالی برای تمرین مهارت‌های گفتاری شما وجود دارد.

  • Elllo

در بخش بالا از Elllo برای بخش Listening نام بردیم. این سایت برای صحبت کردن speaking نیز عالی است. نه تنها شامل انواع زیادی از مکالمات روزمره و مکالمات یک دقیقه‌ای انگلیسی است، بلکه این سایت میکسرهایی را نیز ارائه می‌دهد که ضبط شده از صدای ۶ نفر مختلف است که به یک سؤال پاسخ می‌دهند. میکسرها بسیار مفید هستند زیرا می‌توانید ابتدا به سؤال پاسخ دهید و سپس به پاسخ دیگران گوش دهید.

منابع آموزش تافل رایگان برای بخش Writing

دو نوع نوشتن در تافل وجود دارد: وظایف یکپارچه و مستقل. وظیفه یکپارچه نوشتن پس از گوش دادن به ضبط و خواندن دستور خواندن است. وظیفه مستقل نوشتن در مورد هر موضوعی است. برای آماده شدن برای این کارها، توصیه می‌کنیم از منابع زیر استفاده کنید:

  • Good Luck TOEFL

Good Luck TOEFL صدها نمونه دستور نوشتن دارد که به پنج نوع سوال دسته بندی می‌شوند. این برای کارهای مستقلی که باید به یک سوال خاص پاسخ دهید مفید است. اگر چه درخواست‌های نوشتاری زیادی وجود دارد، اما کمبود پاسخ‌های نمونه وجود دارد. هم چنین، این سایت حاوی نکاتی در مورد هر بخش از تافل است، بنابراین در صورت علاقه می‌توانید آن را مطالعه کنید.

  • New York Times

من قبلاً در بخش Reading به نیویورک تایمز اشاره کرده‌ام، اما این منبع بسیار مفیدی در بخش Writing نیز هست. برای بهبود نوشتار خود می‌توانید وب سایت را مرور کنید. نویسندگان نیویورک تایمز به خاطر مهارت‌های عالی نویسندگی خود شناخته می‌شوند. به عنوان مثال، در هر مقاله‌ای که در وب سایت منتشر می‌شود، می‌توانید به راحتی جملات موضوعی، جملات پشتیبانی و جملات نتیجه‌گیری را پیدا کنید. هم چنین، نگاهی به نحوه استفاده از صفت‌ها و اسم‌های توصیفی برای ترسیم یک تصویر با کلمات خود بیندازید. پس از خواندن مقالات آنها باید بتوانید آنها را خلاصه کنید. این مهارت درک مطلب و خلاصه کردن شما را که در رایتینگ تافل بسیار مهم است، بهبود می بخشد.

  • Beat the Test

Beat the Test فهرستی از ۱۵۵ سوال تافل رایتینگ مستقل دارد که در آزمون تافل واقعی توسط ETS استفاده شده است. این یک منبع فوق العاده برای دانشجویان است که می‌خواهند در نوشتن با سوالات معتبر آزمون تافل تمرین بیشتری داشته باشند. باید توجه داشته باشید که این سایت پاسخ نمونه‌ای برای این سوالات به شما نمی‌دهد، اما با این وجود منبع بسیار خوبی است.

  • TOEFL Resources

منابع آزمون تافل یک راهنمای عالی برای بخش نوشتن Writing است. ابتدا دارای ۴۰ نمونه سوال تافل به همراه پاسخنامه است. این واقعاً به داوطلبان کمک می‌کند تا روابط عمومی خود را تقویت کنند. با نوشتن پاسخ‌های خود و مقایسه آنها با پاسخ‌های نمونه، برای بخش رایتینگ تافل آماده شوید. دوم، الگوهای نوشتن تافل را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که به داوطلبان کمک می‌کند تا مقاله‌های ساختار یافته را تشکیل دهند و در زمان خود صرفه‌جویی کنند.

  • Recommended Books

اگر چه این منابع رایگان تافل عالی هستند، اما محدودیت‌های خود را دارند. ابتدا متوجه خواهید شد که هیچ آزمون تافل رایگان، کامل و معتبری وجود ندارد. پاسخگویی به این مینی تست‌ها به شما کمک می‌کند تا با فرمت آزمون تافل آشنا شوید، اما برای شبیه سازی شرایط واقعی آزمون کافی نیست. دوم این که سوالات رایتینگ و اسپیکینگ و نمونه پاسخ در این منابع رایگان زیاد نیست. با این منابع رایگان تافل می‌توان به طور کامل برای آزمون آماده شد.

سخن پایانی

سایت ارزیشن دارای مقالات زیادی برای آشنایی و روش‌های کسب آمادگی برای آزمون تافل است. اگر با آزمون EOEFL iBT آشنا نیستید، یکی یا دو ساعت صرف خواندن مقالات ارزیشن به شما کمک می‌کند ساختار تافل و استراتژی‌های تست زدن را بهتر درک کنید. هم چنین، مقالاتی با معرفی منابع آزمون تافل می‌توانید بهترین‌ها را انتخاب کنید و خود را به سطح آمادگی لازم برای آزمون تافل iBT برسانید. با این حال، نمرات شما می‌تواند با کتاب‌های تکمیلی بهتر باشد. اگر چه تهیه کتاب‌ها هزینه زیادی دارند، اما خرید آنها در دراز مدت مقرون به صرفه‌تر خواهد بود زیرا با انجام تست‌های کمتر یا تنها با انجام یک تست به نمره هدف خود خواهید رسید. به صدها دلار فکر کنید که می‌توانید با انجام تست‌های کمتر پس انداز کنید. برای افزایش چشمگیر امتیاز خود باید ۵ کتاب را بررسی کنید. امیدواریم این مقاله در مورد منابع تافل برای شما مفید بوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در خارج از کشور، برنامه‌های موجود برای دانشجویان بین المللی را بررسی کنید.

4.8 /5
امتیاز دهید 138 نفر به این مطلب امتیاز داده‌اند.