ارزیشن
search empty موردی یافت نشد.
search empty موردی یافت نشد.
flame ﺟﺴﺘﺠﻮﻫﺎی ﭘﺮﻃﺮﻓﺪار
clock آﺧﺮﯾﻦ ﺟﺴﺘﺠﻮﻫﺎ

آیا آزمون دولینگو بهتر از تافل و آیلتس است؟

آزمون‌های زبان انگلیسی
تیم تحریریه ارزیشن ۴ بهمن ۱۴۰۲ 16 دقیقه اشتراک گذاری:
آیا آزمون دولینگو بهتر از تافل و آیلتس است؟

آزمون Duolingo، IELTS و TOEFL از جمله برترین انتخاب‌ها و آزمون‌های مهارت زبانِ مورد اعتمادِ بسیاری از شرکت‌کنندگان هستند. این سه آزمون زبان انگلیسی به طور گسترده توسط اکثر دانشگاه‌های بین‌المللی مورد استفاده و پذیرش قرار می‌گیرند تا مدرک معتبری مبنی بر سطح مهارت زبان انگلیسی دانشجویان مشتاق خود ارائه دهند، به ‌ویژه آن دسته از متقاضیانی که انگلیسی زبان مادری آن‌ها نیست. کسب نتایج مطلوب در آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی جهت کار در کشورهای انگلیسی زبان، درخواست‌های ویزا، اهداف مهاجرت و موارد دیگر کاربرد دارد. بسیاری از متقاضیان با توجه به انتخاب‌های زیادی که دارند، در مورد این که در کدام آزمون شرکت کنند، دچار تردید می‌شوند و ممکن است انتخاب بین آزمون Duolingo، IELTS و TOEFL برای برخی از افراد سخت باشد. تیم متخصص ارزیشن در این مقاله قصد دارد به این سوال پاسخ دهد که آیا آزمون Duolingo مانند آیلتس و تافل قابل اعتماد و دقیق است؟ و این که آیا آزمون دولینگو از تافل و آیلتس بهتر است؟

بین این سه آزمون مهارت زبان کدام انتخاب بهتری است؟

این مقاله به مقایسه آزمون Duolingo، IELTS و TOEFL می‌پردازد و هم چنین، ما به شباهت‌ها و تفاوت‌های آنها در مورد ویژگی‌ها و آیتم‌های امتحانی آنها و موارد دیگر خواهیم پرداخت. هدف ما این است که به شما کمک کنیم تا بهترین آزمون مهارت زبان را برای خود انتخاب کنید.

آزمون Duolingo چیست؟

آزمون انگلیسی Duolingo یک آزمون آنلاین مهارت زبان است که اکثر شرکت کنندگان در آزمون آن را ترجیح می‌دهند زیرا بسیار مقرون به صرفه، در دسترس و جامع است و به طور کلی فرایند ثبت نام و شرکت در ازمون برای متقاضیان ساده و راحت است. علاوه بر این، این آزمون زبان کوتاه است و از ساختار آزمون تطبیقی استفاده می‌کند که در آن سطح دشواری مطابق با مهارت‌های شرکت کنندگان در آزمون تنظیم می‌شود. در حال حاضر آزمون دولینگو به طور گسترده توسط اکثر دانشگاه‌ها، کالج‌ها و سایر موسسات آموزشی مورد استفاده و پذیرش قرار گرفته است. به دلیل برداشت پویا و تازه‌ای که در آزمون مهارت زبان Duolingo وجود دارد، این آزمون بسیار قابل مقایسه با سایر آزمون‌های زبان معتبر موجود است.

اکنون بسیاری از موسسات در سراسر جهان نتایج ارزیابی زبان این آزمون را به رسمیت می‌شناسند و به آن اعتماد دارند. هم چنین آزمون دولینگو در بین شرکت کنندگان در آزمون‌های زبان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است زیرا هر کسی می‌تواند به راحتی به این آزمون مهارت زبان در خانه خود دسترسی داشته باشد و در آن شرکت کند. آزمون Duolingo مهارت‌های زبان انگلیسی افراد بومی و غیر بومی را ارزیابی می‌کند.

آیلتس چیست؟

یکی دیگر از آزمون‌های زبانی که معمولاً توسط افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد، سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسیIELTS  است. آیلتس یک آزمون استاندارد مهارت زبان است که شورای بریتانیا آن را برای ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی یک فرد انگلیسی زبان غیر بومی طراحی کرده است.

نمرات آیلتس را بسیاری از کسانی که اصطلاحات انگلیسی – بریتانیایی و انگلیسی – آمریکایی را در پاسخ به سوالات آزمون می‌پذیرند نیز به رسمیت می‌شناسند. با این حال، شما نمی‌توانید از هر دو استفاده کنید یا دو زبان انگلیسی را با هم ترکیب کنید. هم چنین آزمون آیلتس توسط دانشگاه‌های بین المللی، کالج‌ها، شرکت‌های چند ملیتی و سایر ادارات دولتی به رسمیت شناخته شده و پذیرفته شده است.

آیلتس به طور مداوم ارزیابی‌های دقیق و معتبر بین المللی زبان انگلیسی را برای شرکت کنندگان در آزمون ارائه می‌دهد. علاوه بر این، آزمون زبان آیلتس به طور گسترده‌ای برای پذیرش در موسسات دانشگاهی انگلیسی زبان، درخواست‌های ویزا، شرایط کاری، مهاجرت و غیره استفاده می‌شود.

تافل چیست؟

تافل TOEFL یک آزمون مهارت زبان است که مورد اعتماد و پذیرفته شده توسط دانشگاه‌ها، کالج‌ها و سایر سازمان‌ها در کشورهای مختلف در سراسر جهان است. این آزمون، مهارت‌های اولیه زبان انگلیسی در خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن را می‌سنجد. در نتیجه، این آزمون زبان توسط بسیاری از موسسات آموزشی برجسته ترجیح داده می‌شود زیرا بسیار آکادمیک است و در ساختار امتحانی خود از زبان انگلیسی رسمی استفاده می‌کند که برای این موسسات مناسب است. هم چنین، تافل یک آزمون زبان استاندارد است که بهترین انتخاب برای پذیرش تحصیلی، درخواست ویزا و مقاصد مهاجرت، به ویژه برای کشورهای انگلیسی زبان است.

بسیاری از شرکت‌های بین المللی نیز از نتایج ارزیابی این آزمون زبان در فرآیند استخدام خود استفاده می‌کنند. نتایج آزمون تافل به آنها کمک می‌کند تا مهارت‌های زبانی متقاضیان خود را بهتر ارزیابی کنند و دریابند که آیا آنها برای محیط کاری چند فرهنگی مناسب هستند یا خیر.

هزینه‌های آزمون Duolingo در مقابل آیلتس و تافل

آزمون‌های Duolingo، IELTS و TOEFL هزینه‌های امتحانی متفاوتی دارند. اگر این سه آزمون زبان را با هم مقایسه کنیم، ارزان‌ترین آن آزمون Duolingo است که هزینه امتحان ۵۹ دلار است، در حالی که گران‌ترین در بین این سه، آزمون تافل است که هزینه شرکت در آن از ۱۸۵ تا ۲۶۵ دلار است. هزینه آزمون آیلتس بین ۱۸۰ تا ۲۵۰ دلار است. در مورد آیلتس و تافل، هزینه امتحانات برای این دو در هر مکان و یا کشوری که در آن آزمون می‌دهید متفاوت است.

اما برای شرکت در آزمون انگلیسی Duolingo، شما فقط باید هزینه استاندارد آزمون را صرف نظر از کشور مبدا خود بپردازید. علاوه بر این، هر دو آزمون آیلتس و تافل برای سایر خدماتی که می‌خواهید از آنها استفاده کنید، هزینه‌های اضافی دارند. هم چنین، عودت و بازپرداخت هزینه این دو آزمون تافل و آیلتس طبق دستورالعمل خاص انجام می‌شود؛ در مقابل آزمون Duolingo این سرویس را ندارد.

به طور کلی هزینه آزمون دولینگو از بقیه آزمون‌ها کمتر است.

هزینه‌های آزمون دولینگو، آیلتس و تافل

هزینه آزمونDuolingoIELTSTOEFL
هزینه استاندارد آزمون۵۹ دلار

۳,۵۴۵,۹۳۰ تومان
آیلتس آکادمیک از ۱۸۰ تا ۲۰۰ دلار آیلتس عمومی با کامپیوتر از ۱۸۰ تا ۲۰۰ دلارتافل iBT از ۱۸۵ تا ۲۶۵دلار تافل PBT از ۱۸۵ تا ۲۶۵دلار
هزینه‌های اضافیبرنامه ریزی مجدد – ۴۷ دلارثبت نام دیرهنگام – ۴۰ دلار تغییر زمان – ۶۰ دلار بازگرداندن نمره لغو شده – ۲۰ دلار ارسال گزارش امتیاز اضافی – ۲۰ دلار اعتراض به نمره سخنرانی و یا نوشتن – ۸۰ دلار آمریکا اعتراض به بخش آزمون Speaking و Writing هر کدام ۱۲۰ دلار
بازپرداختفرآیندهای پرداخت غیر قابل استرداد استبازپرداخت هزینه‌های امتحانی طبق دستورالعمل‌های خاصباز پرداخت‌های هزینه‌های آزمون طبق دستورالعمل‌های خاص

تعداد آزمون‌های برگزار شده در سال برای آزمون دولینگو در مقابل آیلتس و تافل

آزمون‌های تافل، آیلتس و دولینگو انگلیسی به طور قابل توجهی از نظر دفعات امتحان متفاوت هستند. در دسترس‌ترین آزمون در بین این سه آزمون زبان، آزمون Duolingo است زیرا برنامه شرکت در آزمون روزانه ارائه می‌شود. در حالی که آیلتس سالانه تنها ۴۸ تاریخ آزمون از پیش برنامه ریزی شده را ارائه می‌دهد، که کمتر از تافل است، تافل با بیش از ۶۰ تاریخ آزمون از پیش برنامه ریزی شده رده دوم را بین این سه آزمون دارد.

از نظر در دسترس بودن مراکز آزمون، آیلتس تنها دارای ۱۲۰۰ مرکز آزمون در مکان‌های مختلف در سراسر جهان است، در حالی که تافل دارای ۴۵۰۰ مرکز آزمون در دسترس را دارد و از آن جایی که آزمون انگلیسی Duolingo یک آزمون آنلاین مهارت زبان است، نیازی به مراجعه به مراکز آزمون نیست و متقاضی می‌تواند به راحتی از طریق اینترنت به آزمون دسترسی پیدا کند.

برای مقایسه سه آزمون مهارت زبان از نظر تعداد دفعات امتحان می‌توانید جدول زیر را بررسی کنید.

دفعات آزمون سالانه Duolingo و IELTS، TOEFL

تعداد دفعات برگزاری آزمونآزمون دولینگوآزمون آیلتسآزمون تافل
روزهای آزمون برنامه ریزی شده در سالبرنامه آزمون روزانه۴۸ تاریخ آزمون از پیش برنامه ریزی شدهبیش از ۶۰ تاریخ آزمون از پیش برنامه ریزی شده
در دسترس بودن مراکز آزمون در سراسر جهانآنلاین ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته در دسترس است و هیچ مرکز تستی وجود ندارد.۱۲۰۰ مرکز آزمون۴ ۵۰۰ مرکز آزمون
تعداد کشورهایی که آزمون را می‌پذیرنددر بیش از ۶۵ کشور در سراسر جهان پذیرفته شدهدر بیش از ۱۴۰ کشور در سراسر جهان پذیرفته شدهدر بیش از ۱۹۰ کشور در سراسر جهان

ساختار امتحان: آزمون انگلیسی دولینگو در مقابل آیلتس و تافل

آزمون Duolingo، IELTS و TOEFL دارای ساختارهای مختلف امتحانی، طول مدت زمان امتحان، نسخه‌های متنوع آزمون و موارد دیگر هستند. اگر سه آزمون را از نظر مدت زمان امتحان مقایسه کنیم، آزمون تافل بیشترین طول مدت امتحان را نسبت به دو آزمون زبان دیگر یعنی آیلتس و دولینگو دارد. در مقابل، آزمون Duolingo کوتاه‌ترین مدت زمان آزمون را دارد که تقریباً ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد. در حالی که آیلتس ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.

در مورد نسخه‌های مختلف آنها، آیلتس دو نسخه آزمون شامل آزمون آیلتس آکادمیک و آیلتس عمومی را به شرکت کنندگان ارائه می‌دهد.، اما آزمون تافل و دولینگو هیچ نسخه آزمونی دیگری ندارند. دو آزمون تافل و آیلتس به صورت نسخه کاغذی و رایانه‌ای و یا اینترنتی ارائه می‌شوند، اما آزمون دولینگو فقط به صورت اینترنتی برگزار می‌شود. هدف اصلی همه این آزمون‌ها ارزیابی همان مجموعه توانایی‌های زبان انگلیسی در ۴ مهارت، خواندن، صحبت کردن، شنیدن و نوشتن است.

ساختار آزمون Duolingo – IELTS – TOEFL

ساختار آزموندولینگوایلتستافل
مدت زمان آزمون۴۵ تا ۶۰ دقیقه۲ ساعت و ۴۵ دقیقه۳ تا ۴ ساعت (با ۳۰ دقیقه چک کردن مدارک ورود آزمون شوندگان
نسخه مختلف آزمونهیچآیلتس آکادمیک آیلتس عمومیهیچ کدام
حالت برگزاری آزمونمبتنی بر کامپیوتر و آنلاینمبتنی بر کامپیوتر کاغذیتافلPBT  (تست مبتنی بر کاغذ) تافل iBT (مبتنی بر اینترنت) تافل Home Edition (آزمون مبتنی بر اینترنت)
مهارت‌های انگلیسی که ارزیابی می‌شوند / ساختار آزمونReading Writing Speaking ListeningReading Writing Speaking ListeningReading Writing Speaking Listening

تفاوت نمره آزمون Duolingo در مقابل آزمون IELTS و آزمون TOEFL

این سه آزمون مهارت زبان، از سیستم‌های نمره‌دهی و مقیاس‌های مختلف برای هر بخش آزمون استفاده می‌کنند. در امتحانات نیز برای هر نمره‌ای که آزمون شوندگان دریافت می‌کنند از توصیف کننده‌های متفاوتی استفاده می‌شود. با این حال، باید توجه داشته باشید که نتایج یا نمرات آزمون‌های Duolingo English (DET)، IELTS و TOEFL نیز می‌توانند با استفاده از مقیاس CEFR تفسیر شوند تا استانداردسازی بیشتری داشته باشند. CEFR: چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌ها، CLB: معیارهای زبان کانادایی، ILR: مقیاس میزگرد زبان بین سازمانی است.

نمره کلی تافل ۱۲۰ امتیاز است، در حالی که آزمون انگلیسی Duolingo از نمره کلی بین ۵۵ تا ۱۶۰ امتیاز استفاده می‌کند. از سوی دیگر، آیلتس از امتیاز دامنه صفر تا ۹ استفاده می‌کند. تمام نتایج تست‌های این آزمون‌های مهارت زبان به مدت ۲ سال معتبر است. هم‌ چنین، جدول زیر تفاوت در سرعت در دسترس بودن نتایج آزمون بین IELTS، Duolingo English Test و TOEFL را نشان می‌دهد.

آزمون زبان انگلیسی دولینگو، آیلتس و تافل

نمره‌دهیدولینگوایلتستافل
ویژگی‌های نمره دهیمقیاس امتیازدهی از امتیاز کلی ۵۵ تا ۱۶۰از امتیاز باند کلی صفر تا ۹ امتیازاز مقیاس امتیازدهی کلی صفر تا ۱۲۰ امتیاز
سیستم امتیازدهیسیستم امتیازدهی کامپیوتریسیستم امتیازدهی گروهیسیستم امتیازدهی متمرکز بر هوش مصنوعی AI
نمرات آزمون اعتباردو سالدو سالدو سال
در دسترس بودن نمرات آزموننتایج ۴۸ ساعت پس از شرکت در آزمون در دسترس است.۳ تا ۵ روز پس از تاریخ آزمون برای آزمون کامپیوترینتایج ۶ تا ۱۰ روز پس از شرکت در آزمون در دسترس است.

در ادامه مقاله، می‌توانید به جدول زیر برای یک نگاه جامع‌تر و کلی‌تر از مقایسه نمرات آزمون آیلتس، تافل و دولینگو انگلیسی نگاهی بیندازید. بالاترین نمره باند ممکن برای آزمون زبان انگلیسی آیلتس ۹ است که معادل نمره کلی تافل ۱۲۰ و نمره ۱۶۰ در آزمون دولینگو است.

دولینگو (تبدیل امتیاز)ایلتس (امتیازدهی گروهی)تافل (تبدیل امتیاز کلی)
۱۶۰ تا ۱۵۵۹۱۱۸ تا ۱۲۰
۱۵۰ تا ۱۴۵۸.۵۱۱۵ تا ۱۱۷
۱۴۰ تا ۱۳۵۸۱۱۰ تا ۱۱۴
۱۳۰ تا ۱۲۵۷،۵۱۰۲ تا ۱۰۹
۱۲۰ تا ۱۱۵۷۹۴ تا ۱۰۱
۱۱۰ تا ۱۰۵۶،۵۷۹ تا ۹۳
۱۰۰ تا ۹۵۶۶۰ تا ۷۸
۹۰ تا ۸۵۵،۵۴۶ تا ۵۹
۸۰ تا ۷۵۵۳۵ تا ۴۵
۷۰ تا ۶۵۴،۵۳۲ تا ۳۴
۶۰ تا ۵۵۰ تا ۴.۵۰ تا ۳۱

شرایط سنی برای آزمون Duolingo در مقابل آیلتس وتافل

آزمون‌های انگلیسی تافل، آیلتس و دولینگو حداقل شرایط سنی را برای متقاضی و شرکت کنندگان در آزمون را ندارند. با این حال، همه آنها نیاز به رضایت نامه والدین برای آن دسته از متقاضیانی دارند که زیر ۱۶ سال سن دارند. در بخش زیر شرایط مختلف آزمون برای هر آزمون مهارت زبان آورده شده است. هم چنین مدارک شناسایی پذیرفته شده، نحوه ثبت نام در این آزمون‌ها و موارد دیگر را بررسی می‌کنیم.

جدول – شرایط و صلاحیت آزمونDuolingo  وIELTS ، TOEFL

الزامات و صلاحیت آزمون دهندگاندولینگوایلتستافل
حداقل سن واجد شرکت در آزموننداردنداردندارد
گروه سنی پیشنهادی برای شرکت در آزموننداردمناسب برای ۱۸ سال به بالامناسب برای ۱۷ سال یا کلاس یازدهم
رضایت نامه والدین متقاضیان آزمونبرای افراد ۱۳ سال به بالامتقاضیان آزمون برای ۱۶ سال به بالامتقاضیان آزمون برای ۱۵ سال به بالا
کدام حرفه‌ها در این آزمون شرکت می‌کنند؟هر حرفه‌ایهر حرفه‌ایهر حرفه‌ای
مدارک مورد نیازپاسپورت معتبر، گواهینامه رانندگی، یا هر شناسه صادر شده دولتیپاسپورت معتبر، کارت نقدی یا اعتباری فعالهر پاسپورت معتبر، اصل و تاریخ مصرف گذشته که حاوی تصویر و امضای شرکت کننده در آزمون باشد.
چه نوع کارت شناسایی پذیرفته می‌شوند؟گذرنامه، گواهینامه رانندگی، هر گونه پاسپورت شناسایی صادر شده توسط دولتکارت شناسایی ملی هر شناسه ملی با نام، عکس و امضاهر گونه آیدی یا شناسه‌ای که توسط دولت صادر شده: گواهینامه رانندگی، شناسنامه نظامی، هر شناسنامه ملی / ایالتی/ استانی که نشان دهنده نام کامل شما باشد.
چگونه / کجا ثبت نام کنیم؟از طریق وب سایت رسمی آنها ثبت نام کنید و یک حساب کاربری ایجاد کنید و یا از حساب Google خود برای ثبت نام در آزمون استفاده کنیدثبت نام در مراکز آزمون، از طریق وب سایت با ثبت نام آنلاینایجاد یک حساب ETS از طریق وب سایت رسمی،از طریق تلفن و پست
تجهیزات مورد نیازکامپیوتر با دوربین جلو، میکروفون خارجی، بلندگوهای خارجی، اتصال به اینترنت قابل اعتماد و پر سرعتهیچ کدامهیچ کدام

پیشنهادات آزمون‌های تمرینی: آزمون Duolingo در مقابل آزمون IELTE و TOEFL

آزمون‌های عملی مختلفی وجود دارد که توسط آزمون‌های تافل، آیلتس و دولینگو ارائه می‌شود. ما آنها را در جدول زیر جمع‌آوری کرده‌ایم. توجه داشته باشید که برخی از این آزمون‌های تمرینی رایگان هستند و به راحتی در وب سایت‌های رسمی هر آزمون قابل دسترسی هستند. برخی از آزمون‌ها و دوره‌های آموزشی به فروش می‌رسند. اگر مایل به خرید این مواد آزمون هستید، می‌توانید به وب سایت رسمی این آزمون‌ها مراجعه کنید.

تست‌های رایگاننوع آزمون
تست‌های تمرین آنلاین رایگان در وب سایت رسمی دولینگو دوره‌های رایگان تست دولینگو انواع سوالات شامل: بخوانید و کامل کنید – بخوانید و انتخاب کنید – گوش کنید و انتخاب کنید – گوش کنید و تایپ کنید – بلند بخوانید – درباره عکس بنویسید – بخوانید و سپس بنویسید – درباره عکس صحبت کنید – بخوانید و سپس صحبت کنید – گوش کنید و سپس صحبت کنید – نمونه نوشتن – نمونه صحبت کردندولینگو
تست‌های نمونه آنلاین رایگان از طریق وب سایت رسمی آیلتس انواع سوالات شامل: تمرین برای آیلتس آکادمیک و عمومی ویدئوهای نمونه – آموزش‌های معلم – بخش «پیشرفت من» تست‌های تمرین زمان‌بندی شده بخش «بانک منابع»تافل
دوره‌های آمادگی آزمون آنلاین رایگان از طریق وب سایت تافل انواع سوالات شامل: آزمون‌های تمرینی تافل iBT آزمون‌های تمرینی تافل کتبی مجموعه تمرین رایگان تافل iBT : مجموعه تمرین خواندن – مجموعه تمرین گوش دادن مجموعه تمرین صحبت کردن – مجموعه تمرین‌های نوشتنآیلتس

دوره‌های آماده سازی برای آزمون دولینگو، آیلتس و تافل

دوره‌های آماده‌سازینوع آزمون
ویدیوهای آمادگی آزمون رایگان در حساب رسمی یوتیوب دولینگودولینگو
دوره‌های آمادگی آنلاین آیلتس که می‌توانید در آنها ثبت نام کنید (۷ روز آزمایشی) آیلتس رایگان – آزمون‌های آنلاین رایگان آیلتس گوش دادن تمرین آنلاین – نوشتن، تمرین آنلاین – خواندن، تمرین آنلاین – صحبت کردن آنلاینآیلتس
خرید دوره‌های آماده‌سازی آزمون تافل محصولات تمرین آزمون تافل: TOEFL Value Pack Prep Plus آماده‌سازی بسته ارزشی تمرین تافل آنلاین (تست‌های کامل تمرینی) مجموعه تمرین سخنرانی آنلاین – تمرین گفتاری و نوشتن آنلاین – تمرین آنلاین خواندن و شنیدن کتاب‌های آمادگی تافل: بسته آزمون رسمی تافل – بسته آمادگی نهایی آزمون تافل iBT – تست‌های تمرینی بررسی اجمالی تست رایگان – برنامه آزمایشی رایگان – وبینارهای رایگان آمادگی آیلتس – بسته تحصیلیتافل

کدام آزمون Duolingo، IELTS و TOEFL ساده‌تر است؟

هدف از برگزاری این آزمون‌ها ارزیابی توانایی‌های زبان انگلیسی شرکت کنندگان در آزمون جهت ارائه یک گواهینامه مهارت زبان با کیفیت و دقیق، که عموماً برای پذیرش در کالج، درخواست ویزا، مهاجرت و شرایط کاری است. آزمون زبان انگلیسی Duolingo، IELTS و TOEFL از جمله آزمون‌های مهارت زبان بسیار مورد قبول و شناخته شده هستند. از نظر سختی، تافل در مقایسه با آزمون انگلیسی Duolingo و IELTS یک امتحان زبان چالش برانگیز در نظر گرفته می‌شود. در آزمون تافل از سطح بالایی از واژگان و موضوعات پیچیده انگلیسی در سوالات آزمون استفاده می‌شود. در مقابل، آزمون Duolingo از یک نوع ساختار آزمون تطبیقی استفاده می‌کند که با مهارت‌ها و دانش فرد از زبان انگلیسی تنظیم می‌شود.

بسیاری از شرکت کنندگان آزمون آیلتس را به خصوص در بخش آزمون نوشتن (رایتینگ) آن نیز چالش برانگیز می‌دانند. برخی از آزمون دهندگان بخش خواندن آیلتس را به دلیل جملات پیچیده و اصطلاحات انگلیسی استفاده شده دشوار می‌دانند.

توجه داشته باشید که تمام آزمون های مهارت زبان ممکن است برای شما دشوار به نظر برسد زیرا هنوز دانش و مهارت لازم برای این نوع آزمون‌ها را ندارید. هم چنین به خاطر داشته باشید که هدف اولیه این آزمون ارزیابی سطح مهارت زبان انگلیسی شماست و ممکن است سطح دشواری آن از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

کدام آزمون Duolingo، IELTS و TOEFL ساده‌تر است؟

میزان رسمیت و اعتبار آزمون Duolingo در مقابل آیلتس با تافل

این سه آزمون مهارت زبان به شدت توسط صدها دانشگاه و کالج در سراسر جهان شناخته شده و مورد اعتماد هستند. هم چنین نتایج این آزمون‌ها توسط شرکت‌ها، سازمان‌های دولتی و موسسات مختلف پذیرفته شده است. تا به امروز، ۶۵ کشور وجود دارند که نتایج آزمون Duolingo را تایید و پذیرفته‌اند. به دلیل دسترسی و قابل اعتماد بودن ارزیابی آزمون دولینگو این تعداد در حال افزایش است. از سوی دیگر، بیش از ۱۴۰ کشور وجود دارد که آیلتس را نیز تایید می‌کنند، در حالی که تافل در ۱۹۰ کشور جهان پذیرفته و به رسمیت شناخته شده است. آزمون‌های آیلتس و تافل نسبت به آزمون Duolingo شناخته‌تر شده هستند، زیرا دولینگو یک آزمون زبان تازه توسعه‌یافته است. هم چنین، هر سه این آزمون‌های مهارت زبان برای ارائه نتایج آزمون ارزیابی زبان قابل اعتماد و دقیق شناخته شده‌اند.

سوالات متداول در مورد آزمون Duolingo در مقابل تافل و آیلتس

آیا آزمون Duolingo آسانتر از آیلتس و تافل است؟

این سه آزمون مهارت زبان دارای ساختار آزمون و مدت زمان متفاوتی هستند. اما آزمون‌های IELTS، TOEFL و Duolingo انگلیسی هدف یکسانی دارند و آن اندازه گیری سطح مهارت زبان انگلیسی شرکت کنندگان در آزمون است. با وجود تفاوت‌هایی که این سه آزمون دارند، آزمون‌های Duolingo، IELTS و TOEFL همگی آزمون‌های مهارت زبان پذیرفته شده در اکثر کشورهای انگلیسی زبان هستند. شرکت در هر کدام از این آزمون‌ها چالش‌های خاص خود را دارد، بنابراین ما واقعاً نمی‌توانیم نتیجه بگیریم که یک آزمون مهارت زبان خاص وجود دارد که بسیار آسان‌تر از بقیه است.

آیا آزمون Duolingo بهتر از تافل است؟

بسیاری از شرکت کنندگان در سراسر جهان، آزمون انگلیسی Duolingo را کوتاه‌تر و در دسترس‌تر از تافل می‌دانند. هم چنین مشخص است که آزمون انگلیسی Duolingo یک آزمون زبان آنلاین است و دارای سبک تطبیقی برای ساختار امتحانی آن است. با این حال، این گزاره درستی نیست که آزمون انگلیسی Duolingo بهتر از تافل است زیرا هر دوی این آزمون‌ها مهارت‌های زبانی افراد را ارزیابی می‌کنند. هم چنین، ارزیابی دقیقی از مهارت زبان فرد ارائه می‌دهند.

آیا آزمون Duolingo از آیلتس آسان است؟

این دو آزمون زبان، توانایی‌ها و مهارت‌های زبانی یک فرد را می‌سنجد. هم چنین، هر دو آزمون Duolingo و IELTS پذیرفته شده و به طور گسترده در موسسات آموزشی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. از نظر سختی، آزمون Duolingo و آیلتس در ساختار امتحان متفاوت است و این تفاوت ساختاری بر سطح دشواری هر دو تأثیر می‌گذارند. هم چنین لازم است خاطر نشان کنیم که مفهوم دشواری، ذهنی است، بنابراین نتایج کلی آزمون به مهارت‌های زبانی شما بستگی دارد.

آیا تافل سخت‌تر از آیلتس است؟

تافل و آیلتس رایج‌ترین و شناخته شده‌ترین آزمون مهارت زبان هستند. برای اکثر متقاضیان، آیلتس آسان‌تر از تافل است، زیرا آزمون تافل پیچیده‌ است و از اصطلاحات و موضوعات آکادمیک انگلیسی استفاده می‌کند. علاوه بر این، آزمون تافل به دلیل استفاده نکردن از زبان انگلیسی محاوره‌ای به تمرکز بیشتر و دانش عالی زبان انگلیسی نیاز دارد. هم چنین، متن‌های ارائه شده در آزمون تافل طولانی‌تر و با موضوعات پیچیده هستند.

آیا باید به جای تافل در آزمون Duolingo شرکت کنم؟

آزمون زبان انگلیسی Duolingo یک آزمون مهارت زبان است که توسط بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون ترجیح داده می‌شود زیرا متقاضی می‌تواند به صورت آنلاین و در هر مکان و زمانی در آزمون شرکت کند. آزمون دولینگو اکنون به عنوان جایگزینی برای آزمون تافل و سایر آزمون‌های مهارت زبان بسیار شناخته شده است. دولینگو هم چنین ارزیابی با کیفیت و دقیقی از مهارت‌های زبانی فرد، از جمله نوشتن، خواندن، گوش دادن و صحبت کردن ارائه می‌دهد. بنابراین، شما می‌توانید به جای تافل در دولینگو شرکت کنید. آزمون Duolingo نیز توسط دانشگاه‌ها و کالج‌های مختلف در سراسر جهان پذیرفته می‌شود.

سخن پایانی

هر سه آزمون معایب و مزایایی خاص خود را دارند. ارزیابی این که کدام آزمون مناسب‌تر است در درجه اول بستگی به شرایط پذیرش و برنامه‌های تحصیلی و کاری شما دارد و در درجه دوم بستگی به ترجیحات شخصی شما. اگر جزو افرادی هستید که دسترسی مطلوبی به اینترنت مطمئن و پرسرعت ندارید قطعاً شرکت در آزمون دولینگو برای شما انتخاب مناسب و هوشمندانه‌ای است. آزمون دولینگو در مدت زمان کوتاهی برگزار می‌شود و شما می‌توانید به دفعات در هر ساعت و هر مکانی در این آزمون شرکت کنید و این آزمون دولینگو را از سایر آزمون‌های مشابه متمایز و محبوب‌تر می‌کند. نکته مهم دیگر هزینه شرکت در آزمون دولینگو است که در مقایسه با سایر آزمون‌ها بسیار پایین و مقرون به صرفه است. در ضمن اگر برای دریافت نتیجه آزمون خود عجله دارید در نظر داشته باشید که نمرات آزمون دولینگو ظرف مدت کوتاهی پس از شرکت در آزمون ارائه می‌شود و به راحتی برای دانشگاه‌های مورد درخواست شما بدون دریافت هزینه اضافی ارسال خواهد شد.

ثبت نام دولینگو
آنچه در این مطلب می‌خوانیم:
4.8 /5
امتیاز دهید 138 نفر به این مطلب امتیاز داده‌اند.