ارزیشن
search empty موردی یافت نشد.
search empty موردی یافت نشد.
flame ﺟﺴﺘﺠﻮﻫﺎی ﭘﺮﻃﺮﻓﺪار
clock آﺧﺮﯾﻦ ﺟﺴﺘﺠﻮﻫﺎ

شیوه نمره دهی آزمون GRE به چه شکل است؟

آزمون‌های زبان انگلیسی
تیم تحریریه ارزیشن ۲۰ دی ۱۴۰۲ 10 دقیقه اشتراک گذاری:
شیوه نمره دهی آزمون GRE به چه شکل است؟

امتیازدهی : GRE آن چه قبل از شرکت در آزمون باید بدانید

مسلماً در هر آزمونی که شرکت می‌کنید تمایل دارید که بدانید در آزمون مربوطه امتیازات چطور محاسبه می‌شود تا بر اساس آن استراتژی خود برای کسب حداکثری نمره تنظیم کنید. برای مثال در آزمون زبان شما فردی هستید که بخش اسپیکینگ شما عالی است اما بخش رایتینگ ضعیف هستید مسلماً با دانستن نحوه نمره دهی در آزمون می‌توانید برآورد کنید آیا کار بیشتر در بخش رایتنیگ به شما کمک می‌کند که امتیاز بهتر بگیرید یا این بخش امتیازی چندان مهمی ندارد و شما بهتر است روی نقاط قوت خود کار کنید. البته این یک مثال کلی بود. مسلماً فردی که می‌خواهد در کالج و یا شغلی خارج از مرزهای جغرافیایی خود زندگی کند به تقویت همه ابعاد زبان خود نیاز دارد. اگر قصد دارید برای شرکت در GRE آماده ‌شوید، با ارزیشن همراه باشید تا بیاموزید که چگونه در آزمون زبان GRE به هر بخش نمره و امتیاز اختصاص داده می‌شود و چند سوال را می‌توانید از نادیده بگیرید و تا خود را برای موفقیت در روز آزمون آماده کنید. برای اطلاع از نحوه نمره دهی آزمون GRE با ارزیشن همراه باشید.

بخش‌های آزمون جی آر ایی GRE

بسیاری از مراکز تحصیلات تکمیلی از نمرات GRE برای ارزیابی متقاضیان استفاده می‌کنند. این آزمون محبوب مهارت های کلامی، ریاضی و نوشتاری شما را آزمایش می‌کند تا مشخص کند آیا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا آماده هستید یا خیر. آزمون زبان انگلیسی GRE تقریباً چهار ساعت زمان می‌برد. این آزمون نیز مانند بسیاری از آزمون‌های امروزی سازگار با کامپیوتر طراحی شده است. در آزمون GRE نمرات بر اساس محاسبات کامپیوتری انجام می‌شود. آزمون عمومی زبان انگلیسی GRE می‌تواند کمی ترسناک و دلهره آور به نظر برسد اما دانستن نحوه عملکرد امتیازدهی GRE می‌تواند شما را برای کسب موفقیت آماده کند.

  • بخش‌های آنالیز کلامی و کمی در آزمونGRE  هر کدام در مقیاس ۱۳۰ – ۱۷۰ نمره‌گذاری می‌شوند.
  • بخش نگارش تحلیلی که از دو مقاله تشکیل شده است از محدوده نمره صفر تا ۶ استفاده می‌کند.
  • GRE یک آزمون تطبیقی است، به این معنی که بخش‌ها بسته به عملکرد شما سخت‌تر یا آسان‌تر می‌شوند.
  • به طور کلی می‌توانید یک تا ۲ سوال را اشتباه پاسخ دهید و هم چنان حداکثر امتیاز GRE را کسب کنید.

نمره آزمون زبان GRE چگونه است؟

بر اساس ۳ بخش اصلی که در آزمون زبان GRE وجود دارد نحوه امتیاز دهی نیز کمی متفاوت است و در نهایت امتیاز شما بر اساس هر بخش معادل سازی می‌شود. در آزمون زبان GRE به مهارت‌های استدلال کلامی، استدلال کمی، تفکر انتقادی و مهارت‌های نوشتاری تحلیلی شما توجه می‌شود.

  • استدلال کلامی
  • استدلال کمی
  • نگارش تحلیلی
نمره آزمون زبان GRE چگونه است؟

بخش استدلال کلامی و کمی آزمون GRE چگونه امتیازدهی می‌شود؟

اکثر کالج‌های تحصیلات تکمیلی در درجه اول به نمرات استدلال کلامی و کمی شما نگاه می‌کنند. این دو بخش هر کدام در مقیاس ۱۳۰ تا ۱۷۰ با افزایش یک امتیازی نمره گذاری می‌شوند. به عبارت دیگر، حداکثر نمره آزمون GRE که می‌توانید برای کلامی Verbal و یا کمی Quant کسب کنید ۱۷۰ است. در آزمون، ۲ بخش کلامی (وربال) ۳۰ دقیقه‌ای و ۲ بخش کمی (کوانت) ۳۵ دقیقه‌ای دریافت خواهید کرد. هم چنین یک بخش بدون نمره و یا بخش تحقیقاتی خواهید داشت که به شکل یک بخش Verbal و یا Quant اضافی است. عملکرد شما در این بخش اضافی بر امتیاز GRE شما تأثیری ندارد.

هر سوال در بخش Verbal و یا Quant به طور مساوی به نمره نهایی GRE شما کمک می‌کند. هیچ جریمه‌ای برای پاسخ‌های نادرست یا خالی وجود ندارد، بنابراین بهتر است به هر سوالی پاسخ دهید. در مورد سؤالاتی که چندین پاسخ صحیح دارند، فقط در صورتی اعتبار آن نمره به شما تعلق می‌گیرد که همه پاسخ‌های صحیح آن سوال را انتخاب کنید و هیچ اعتبار جزئی داده نمی‌شود (به این معنی که اگر سوال مورد نظر ۳ پاسخ درست داشت و شما فقط دو پاسخ درست را انتخاب کردید، نمره مثبتی برای شما لحاظ نخواهد شد).

نمرات خام شما برای بخش Verbal و Quant در واقع تعداد کل سوالاتی است که در هر بخش درست پاسخ داده‌اید. سرویس تست آموزشی (ETS بزرگترین سازمان سنجش آموزشی غیرانتفاعی)، که GRE را مدیریت می‌کند، سپس این نمرات خام را از طریق یک فرآیند معادل‌سازی خاص به نمرات مقیاس شده با محدوده ۱۳۰ تا ۱۷۰ تبدیل می‌کند.

فرآیند معادل‌سازی تغییرات دشواری را در بین ادارات مختلف GRE نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، هیچ آزمون ‌دهنده‌ای با شرکت در GRE در یک تاریخ آزمون نسبت به تاریخ دیگر مزیتی نخواهد داشت. بنابراین اگر یک نسخه از آزمون GRE کمی سخت‌تر از نسخه دیگر باشد، برای کسب همان نمره مقیاس شده در آزمون ساده‌تر، به امتیاز خام کمتری نیاز خواهید داشت. حال که با نحوه نمره دهی آزمون GRE در بخش استدلال کلامی و کمی آشنا شدید لازم است تا با سیستم نمره دهی آزمون GRE برای بخش تحلیلی نیز اشنا شوید.

بخش تحلیلی رایتینگ آزمون GRE چگونه امتیازدهی می‌شود؟

بخش نوشتن تحلیلی (AW) در آزمون زبانGRE  امتیاز متفاوتی نسبت به بخش‌های کلامی Verbal و کمی Quant دارد. هر یک از دو مقاله شما توسط یک ارزیاب انسانی آموزش دیده در یک مقیاس ۶ امتیازی، نمره‌گذاری می‌شود. سپس توسط یک برنامه کامپیوتری آموزش دیده به آن نمره داده می‌شود.

اگر دو نمره مطابقت داشته باشند یا تقریباً مطابقت داشته باشند، نمره شما برای آن مقاله میانگین آن دو نمره خواهد بود. اگر نمرات به طور قابل توجهی متفاوت باشد، یک ارزیابی کننده انسانی دوم به مقاله شما نمره می‌دهد و نمره شما برای آن مقاله در عوض میانگین دو نمره انسانی خواهد بود. سپس از نمرات هر دو مقاله میانگین می‌گیرند و معدل این نمرات به نزدیک‌ترین نیم امتیاز گرد می‌شوند تا نمره نهایی نوشتن تحلیلی AW شما در مقیاس صفر تا ۶ به دست آید.

در نمره دهی کل نگر، نمرات بر اساس کیفیت کلی یک مقاله در پاسخ به وظیفه تعیین شده تخصیص می‌یابد. یک امتیاز واحد برای معیار نوشتن تحلیلی گزارش شده است. تمام پاسخ‌های مقاله در بخش نگارش تحلیلی توسط تحلیلگران آموزش دیده با استفاده از نرم افزار تشخیص تشابه مقاله ETS و توسط کارشناسان مجرب محتوا بررسی می‌شود. از این رو نحوه نمره دهی آزمون GRE بسیار دقیق و حساب شده است.

بخش تست تطبیقی چگونه بر نمره GRE شما تأثیر می‌‌گذارد؟

GRE یک آزمون سازگار با سیستم محاسبات کامپیوتری است، به این معنی که سختی آن بر اساس نحوه عملکرد شما در هر بخش تغییر می‌کند. اولین سوالات دریافتی در آزمون در بخش Verbal و بخش Quant است، هر دو دارای سختی متوسط هستند. سپس، بسته به نحوه عملکرد در بخش اول (بخش Verbal و یا Quant) سوالات آسان، متوسط و یا سخت را دریافت خواهید کرد. در حالی که هر سوال یک امتیاز خام ارزش دارد، در فرآیند معادل‌سازی امتیازات، امتیاز بیشتر به کسانی اختصاص داده می‌شود که بخش سخت‌تری را بعد از بخش اولیه آزمون با درجه سختی متوسط دریافت کردند.

به عنوان مثال، اگر ۱۰ سوال از ۲۰ سوال را درست در اولین بخش شفاهی و ۲۰ از ۲۰ سوال را در بخش دوم شفاهی خود درست پاسخ داده باشید، نمره  نهایی بخش کلامی شما کمتر از زمانی خواهد بود که در قسمت اول ۲۰ از ۲۰ سوال را درست پاسخ داده‌اید و در بخش دوم ۱۰ از ۲۰ سوال را درست پاسخ داده‌اید.

در آزمون زبان GRE چند سوال را می‌توانید از دست بدهید؟

به طور کلی، شما می‌توانید حداکثر یک الی ۲ سوال در بخش‌های کلامی Verbal و یا کمی Quant را از دست بدهید و هم چنان حداکثر امتیاز GRE را برای آن بخش دریافت کنید. در جدول زیر نمره آزمون GRE بر اساس کتاب تمرین GRE سال ۲۰۱۷ میلادی آمده است. توجه داشته باشید که این آزمون تمرینی نسبت به GRE معمولی کامپیوتری سوالات بیشتری دارد و همچنین یک آزمون تطبیقی نیست. به این ترتیب، این ابزار عالی برای نشان دادن چگونگی تبدیل نمرات خام به نمرات مقیاس شده نیست.

با این وجود، برای آزمون دهندگانی که در حال حاضر تمرین می‌کنند، این جدول نمره زبان GRE می‌تواند برای تخمین چگونگی تبدیل نمرات خام شما به نمرات مقیاس شده استفاده شود.

‌جدول امتیازدهی آزمون زبان انگلیسی GRE
امتیاز خام / تعداد پاسخ صحیحاستدلال کلامی امتیاز مقیاس شدهاستدلال کمی امتیاز مقیاس شده
۵۰۱۷۰۱۷۰
۴۹۱۷۰۱۷۰
۴۸۱۷۰۱۶۸
۴۷۱۶۹۱۶۷
۴۶۱۶۷۱۶۵
۴۵۱۶۶۱۶۴
۴۴۱۵۶۱۶۳
۴۳۱۶۴۱۶۲
۴۲۱۶۳۱۶۱
۴۱۱۶۲۱۶۰
۴۰۱۶۲۱۵۹
۳۹۱۶۱۱۵۸
۳۸۱۶۰۱۵۷
۳۷۱۵۹۱۵۷
۳۶۱۵۸۱۵۶
۳۵۱۵۸۱۵۵
۳۴۱۵۷۱۵۴
۳۳۱۵۶۱۵۴
۳۲۱۵۶۱۵۳
۳۱۱۵۵۱۵۲
۳۰۱۵۴۱۵۲
۲۹۱۵۴۱۵۱
۲۸۱۵۳۱۵۰
۲۷۱۵۲۱۵۰
۲۶۱۵۱۱۴۹
۲۵۱۵۱۱۴۸
۲۴۱۵۰۱۴۷
۲۳۱۴۹۱۴۷
۲۲۱۴۹۱۴۶
۲۱۱۴۸۱۴۵
۲۰۱۴۷۱۴۴
۱۹۱۴۷۱۴۴
۱۸۱۴۶۱۴۳
۱۷۱۴۵۱۴۲
۱۶۱۴۴۱۴۱
۱۵۱۴۴۱۴۱
۱۴۱۴۳۱۴۰
۱۳۱۴۲۱۳۹
۱۲۱۴۱۱۳۸
۱۱۱۴۰۱۳۷
۱۰۱۳۹۱۳۶
۹۱۳۸۱۳۵
۸۱۳۶۱۳۴
۷۱۳۵۱۳۳
۶۱۳۴۱۳۲
۵۱۳۲۱۳۰
۴۱۳۰۱۳۰
۳۱۳۰۱۳۰
۲۱۳۰۱۳۰
۱۱۳۰۱۳۰
صفر۱۳۰۱۳۰

نمره خوب برای آزمون GRE چند است؟

هر نمره GRE بالاتر از صدک ۵۰ به طور کلی می‌تواند یک نمره مناسب در نظر گرفته شود. این برای بخش کلامی (Verbal) ۱۵۱ و یا بالاتر، برای بخش کمی (Quant) ۱۵۴ و یا بالاتر و برای بخش تحلیلی نوشتن ۴ و یا بالاتر است.

با این اوصاف، بسیاری از کالج‌های تحصیلات تکمیلی نمرات رقابتی‌تری را حداقل در صدک ۷۵ می‌خواهند، به ویژه برای هر بخش که بیشتر به رشته تحصیلی مورد نظر شما مرتبط است. این به این معنی است که باید در بخش Verbal حدود ۱۵۷و در Quant امتیاز ۱۶۱را به دست آورید.

در نهایت، برای پاسخ به این سوال که نمره GRE خوب چیست؟ بایدگفت این بستگی به رشته و مراکزی دارد که برای آن درخواست می‌دهید. برخی از رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد بسیار رقابتی هستند و انتظار نمرات در ۱۰ درصد بالاتر را دارند. مطمئن شوید که رشته مورد علاقه خود را بررسی کرده‌اید تا مشخص کنید که چه نمراتی از آزمون GRE را باید هدف بگیرید تا بتوانید در آن رشته ادامه تحصیل بدهید.

نمره خوب برای آزمون GRE چند است؟

امتیاز GRE در سال‌های اخیر چگونه تغییر کرده است؟

در سال ۲۰۰۱ میلادی، ETS (سرویس تست آموزشی)، سیستم امتیازدهی آزمون زبان GRE را در تلاش برای ساده‌سازی آن تغییر داد. پیش از این، محدوده امتیاز GRE برای بخش کلامی (وربال) و کمی (کوانت) ۲۰۰ تا ۸۰۰ در افزایش ۱۰ امتیازی بود. این تغییرات، مقایسه نمرات آزمون بین متقاضیان را ساده‌تر کرد.

در سیستم قدیمی نحوه نمره دهی آزمون GRE، نمرات اغلب به سمت انتهای بالای مقیاس امتیازدهی GRE جمع می‌شوند. سیستم امتیازدهی جدید طیف وسیع‌تری از نمرات مقیاس شده را ارائه می‌دهد. این بدان معنی است که تغییرات کوچک در بین امتیازها واضح‌تر می‌شود و اثر بیشتری بر امتیاز نهایی دارد و به جای ۱۰ الی ۲۰ امتیاز تنها یک تا ۲ امتیاز دارد.

منابع تفسیر امتیاز آزمون GRE

منابع زیر به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از معنای نمرات خود، نحوه نمره دهی آزمون GRE و نحوه استفاده از آنها برای ارائه به موسسات داشته باشید.

  • تفسیر نمرات GRE: شامل اطلاعاتی است که به شما در تفسیر نمرات GRE کمک می‌کند.
  • داده‌های تفسیری آزمون عمومی GRE: آمار خلاصه و اطلاعات رتبه صدک را برای معیارهای استدلال کلامی، استدلال کمی و نوشتن تحلیلی ارائه می‌دهد.
  • راهنمای GRE برای استفاده از امتیازات: اطلاعاتی را برای مؤسسات در مورد استفاده مناسب از نمرات GRE و داده‌های تفسیری ارائه می‌دهد.
  • توزیع درصد آزمون عمومی نمرات در رشته اصلی تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده: حاوی داده‌های استدلال شفاهی، استدلال کمی و نوشتار تحلیلی برای مقاطع تحصیلی بالا و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که ثبت‌نام نکرده‌اند اما اعلام کرده‌اند قصد دارند در یکی از تقریباً ۳۰۰ رشته اصلی کار فارغ‌التحصیلی انجام دهند. داده‌های امتیاز در ۵۱ دسته‌بندی رشته‌های اصلی فارغ التحصیل خلاصه می‌شود تا متقاضیان بتوانند امتیاز خود را با سایرینی مقایسه کنند که احتمالاً از نظر اهداف آموزشی شبیه به آنها هستند.
  • توزیع درصد آزمون عمومی نمرات در رشته اصلی تحصیلات تکمیلی مورد نظر: حاوی داده‌های استدلال شفاهی، استدلال کمی و نوشتار تحلیلی برای کارشناسان ارشد و فارغ‌التحصیلان کالج غیردولتی است که اعلام کرده‌اند قصد دارند در یکی از تقریباً ۳۰۰ رشته اصلی در مقطع کارشناسی ارشد تحصیلات خود را ادامه دهند. داده‌های نمره در ۳۰۰ دسته رشته اصلی فارغ التحصیل خلاصه می‌شود تا متقاضیان بتوانند امتیاز خود را با سایرینی مقایسه کنند که احتمالاً از نظر اهداف آموزشی شبیه به آنها هستند.

از کجا می‌توان آزمون‌های عملی GRE معتبر را پیدا کنید؟

بهترین مکان برای یافتن آزمون‌های عملی GRE با کیفیت بالا، وب سایت ETS است که چندین آزمون عملی رایگان و پولی را ارائه می‌دهد. این آزمون‌های رسمی دقیق‌ترین تجربه آزمون‌دهی را با سؤالاتی مشابه آن چه در روز آزمون جی آر ایی خواهید دید، ارائه می‌دهند. تست‌های تمرینی اضافی GRE و مواد آماده‌سازی از طیف گسترده‌ای از شرکت‌های آمادگی آزمون در دسترس هستند. می‌توانید کتاب آمادگی GRE بخرید یا در دوره آمادگی GRE ثبت نام کنید. با ارزیشن همراه باشید تا تمام راهنمایی‌ها و منابع لازم را در وبلاگ تخصصی خود به شما معرفی کند.

فرایند معادل‌سازی نمره GRE چگونه است؟

در بخش معیارهای استدلال کلامی و استدلال کمی، نمرات گزارش شده شما بر اساس تعداد پاسخ‌های صحیح به تمام سوالات موجود در بخش‌های عملیاتی اندازه‌گیری می‌شود. معیارهای استدلال کلامی و کمی تطبیقی در سطح مهارت شما هستند. این بدان معناست که رایانه بر اساس عملکرد شما در بخش اول، برای دومین بخش یک عملیات اندازه‌گیری را انتخاب می‌کند. در هر بخش، تمام سوالات به طور مساوی در نمره نهایی نقش دارند.

برای هر یک از دو معیار، یک امتیاز خام محاسبه می‌شود. نمره خام تعداد سوالاتی است که به درستی پاسخ داده‌اید. نمره خام از طریق فرآیندی به نام معادل‌سازی به نمره مقیاس شده تبدیل می‌شود. فرآیند معادل‌سازی تغییرات جزئی در دشواری در نسخه‌های مختلف آزمون و هم چنین تفاوت در دشواری معرفی شده توسط انطباق سطوح بخش‌‌های آزمون را به ارزیابی می‌کند. بنابراین، یک امتیاز مقیاس شده برای یک معیار خاص، بدون در نظر گرفتن این که کدام بخش دوم انتخاب شده و چه زمانی آزمون گرفته شده است، همان سطح عملکرد را نشان می‌دهد.

سخن پایانی

تیم تخصصی ارزیشن در این مقاله شما را با نحوه نمره دهی آزمون GRE اشنا نمود. با بررسی نقاط ضعف و نقاط قوت خود و با توجه به دانشگاه و مرکز آموزشی که قصد ورود به آن را دارید، برنامه آماده‌سازی خود برای ازمون GRE را تنظیم نمایید. تیم ارزیشن برای شما موفقیت در آزمون GRE را ارزومند است.

4.8 /5
امتیاز دهید 138 نفر به این مطلب امتیاز داده‌اند.