ارزیشن
search empty موردی یافت نشد.
search empty موردی یافت نشد.
flame ﺟﺴﺘﺠﻮﻫﺎی ﭘﺮﻃﺮﻓﺪار
clock آﺧﺮﯾﻦ ﺟﺴﺘﺠﻮﻫﺎ

چه دانشگاه‌هایی در امریکا و اروپا آزمون دولینگو را می‌پذیرند؟

آزمون‌های زبان انگلیسی
تیم تحریریه ارزیشن ۱ بهمن ۱۴۰۲ 10 دقیقه اشتراک گذاری:
چه دانشگاه‌هایی در امریکا و اروپا آزمون دولینگو را می‌پذیرند؟

آزمون زبان انگلیسی Duolingo یک آزمون آنلاین است که داوطلبان می‌توانند با استفاده از رایانه‌های شخصی در آن شرکت کنند. هدف اصلی آزمون Duolingo اثبات مهارت زبان انگلیسی برای تحصیل در خارج از کشور است. می‌توان آزمون دولینگو را به صورت آنلاین در هر زمان و هر مکان و بدون هیچ وقت قبلی انجام داد. مانند بسیاری از آزمون‌های محبوب انگلیسی مانند تافل، آیلتس و PTE، کسب نمره موفقیت‌آمیز آزمون دولینگو پذیرش شما را در دانشگاه های خارج از کشور تسهیل می‌کند.

خبر خوب این است که در اکتبر ۲۰۲۳ میلادی، ۴۸۹ کالج‌ها و دانشگاه در اروپا نمره آزمون Duolingo را می‌پذیرند. این تعداد تنها در حال افزایش است زیرا Duolingo در حال مذاکره با کالج‌های بیشتری، به ویژه در خارج از ایالات متحده، است تا نمرات این آزمون را به رسمیت بشناسند و قطعاً برای سال ۲۰۲۴ میلادی این میزان بسیار بالاتر نیز خواهد رفت.

آزمون Duolingo چیست؟

آزمون انگلیسی Duolingo یک راه عالی برای سنجش مهارت شما در زبان انگلیسی است. این آزمون توسط شرکت فناوری آموزشی Duolingo توسعه یافته و در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شده است. بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات DET را به عنوان معیار دقیق مهارت انگلیسی می‌پذیرند.

چه دانشگاه‌هایی در اروپا آزمون Duolingo را می‌پذیرند؟

در حال حاضر ۱۱۰ کشور آزمون Duolingo را می‌پذیرند که شامل کشورهای اروپایی زیر می‌شود: آلبانی، ارمنستان، اتریش، آذربایجان، بلژیک، بلغارستان، قبرس، چک (جمهوری چک)، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مقدونیه (مقدونیه شمالی)، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، روسیه، اسپانیا، سوئد، سوئیس، اوکراین و بریتانیا. این تعداد را به دانشگاه‌های کشور کانادا، ایالات متحد آمریکا و استرالیا اضافه کنید.

موفقیت و قبولی در آزمون Duolingo

چه دانشگاه فلوریدا، آریزونا یا کلرادو باشد، فرقی نمی‌کند اکثر دانشگاه‌ها آزمون انگلیسی Duolingo را به عنوان یک آزمون زبان تایید شده پذیرفته‌اند. اکنون بیش از ۱۷۰۰ دانشگاه آزمون Duolingo را می‌پذیرند. با این حال، دانشجویان بین المللی باید قبل از شرکت در آزمون، در مورد دانشگاه‌های پذیرنده آزمون Duolingo تحقیق کنند.

دانشجویان بین المللی متقاضی باید بدانند که برخی از کالج‌ها و مراکز آموزشی مانند دانشگاه کالیفرنیا – لس آنجلس و دانشگاه ریچموند فقط آزمون Duolingo را به عنوان یک مکمل اختیاری برای تافل و آیلتس می‌پذیرند.

در عین حال بسیار دیگری از دانشگاه‌ها، نمره آزمون Duolingo به رسمیت شناخته شده و نمره این آزمون با سایر آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی مانند آزمون‌های انگلیسی کمبریج، آیلتس آکادمیک، PTE آکادمیک و تافل برابری می‌کند. دسترسی آسان به آزمون Duolingo استقبال متقاضیان به شرکت در این آزمون را افزایش داده است. آزمون Duolingo یک آزمون مفید و راحت است.

موفقیت و قبولی در آزمون Duolingo

کشورهای پذیرنده آزمون Duolingo

سهولت شرکت در آزمون Duolingo به نفع شرکت کنندگان در آزمون است. ویژگی‌های آزمون و مصاحبه ویدیویی به دانشگاه‌ها کمک می‌کند روند انتخاب خود را سرعت بخشند از این رو آزمون Duolingo در بیش از ۲۰۰۰ دانشگاه خارج از کشور به رسمیت شناخته شده است. در اینجا لیست برخی از کشورهایی آورده شده است که امتیازات Duolingo متقاضیان را می‌پذیرند:

  • کشورهای امریکای شمالی (ایالات متحده آمریکا و کانادا)
  • کشورهای اقیانوسیه (استرالیا و نیوزلند)
  • کشورهای افریقایی (مصر، افریقای جنوبی و رواندا)
  • کشورهای آسیایی (تایلند، قطر، کره جنوبی، ژاپن، چین و افغانستان)
  • کشورهای اروپایی انگلیسی زبان (انگلستان و ایرلند)
  • کشورهای اروپایی غیر انگلیسی زبان (اتریش، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا و اسپانیا)
  • کشورهای امریکای مرکز (کاستاریکا و مکزیک)
  • کشورهای امریکای جنوبی (آرژانتین، شیلی و برزیل)

کدام دانشگاه‌ها آزمون Duolingo را می‌پذیرند؟

تعداد دانشگاه‌هایی که آزمون‌های Duolingo را می‌پذیرند در حال افزایش است و دانشگاه‌های بیشتری نسبت به قبل به این آزمون اعتماد دارند. همان طور که قبلاً ذکر شد بسیاری از کشورها آزمون Duolingo را به رسمیت می‌شناسند. بنابراین، Duolingo برای دانشگاه‌های مختلف قابل قبول است.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ مرکز آموزشی وجود دارد که آزمون انگلیسی Duolingo را می‌پذیرند. در اینجا برخی از دانشگاه‌های معروفی که آزمون Duolingo را می‌پذیرند برای شما فهرست شده‌اند:

چه دانشگاه‌هایی در ایالات متحده آمریکا آزمون Duolingo را در سال ۲۰۲۴ میلادی می‌پذیرند؟

دانشگاه ییل، دانشکده بازرگانی NYU استرن، دانشکده مدیریت جانسون دانشگاه کورنل، و کالج بازرگانی کمپین دانشگاه ایلینویز تقریباً برخی از ۳۰۰+ مؤسسه‌ای هستند که آزمون انگلیسی Duolingo را در ایالات متحده می‌پذیرند. در اینجا برترین دانشگاه‌های پذیرنده آزمون Duolingo در ایالات متحده آمده است:

دانشگاه ادلفی – دانشگاه بین المللی آلیانت – دانشگاه ایالتی آریزونا – دانشگاه بیلور – دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، لس آنجلس – کالج اجتماعی Chemeketa – کالج سن متئو دانشگاه کلرادو مسا – دانشگاه ایالتی کلرادو – دانشگاه کنکوردیا – سنت پل – دانشگاه درو – دانشگاه آتلانتیک فلوریدا – موسسه فناوری فلوریدا – دانشگاه ایالتی کنت – دانشگاه آلاباما – دانشگاه ورمونت – دانشگاه ایالتی ویچیتا

ارزیشن در جدول زیر ۲۰ دانشگاه برتر ایالات متحده را که نمرات DET را می‌‌پذیرند همراه با رتبه دانشگاه در جهان و نمره آزمون Duolingo برای دانشگاه مورد نظر را فهرست کرده‌ایم.

رتبه جهانینام موسسه آموزش عالیحداقل امتیاز DET مورد نیاز
۱موسسه فناوری ماساچوست (MIT)۱۲۰ تا ۱۲۵
۵دانشگاه هاروارد۱۲۵
۶موسسه فناوری کالیفرنیا(Caltech)۱۲۰ / ۱۵۰
۱۰دانشگاه شیکاگو۱۰۵
۱۳دانشگاه پنسیلوانیا۱۲۰
۱۴دانشگاه ییل۱۲۰
۱۹دانشگاه کلمبیا۱۲۰
۲۱دانشگاه کرنل۱۲۰
۲۳دانشگاه میشیگان – آن آربر۱۰۵
۲۵دانشگاه جان هاپکینز۱۲۰
۳۰دانشگاه نورث وسترن۸۵ تا ۹۰
۳۲دانشگاه کالیفرنیا، برکلی(UCB)۱۱۵
۴۰دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس(UCLA)۱۲۰
۴۲دانشگاه نیویورک(NYU)۱۲۵
۴۸دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو (UCSD)۱۱۰
۵۰دانشگاه دوک۱۱۵
۵۳دانشگاه کارنگی ملون۱۲۰
۶۰دانشگاه براون۱۲۰
۷۵دانشگاه ویسکانسین – مدیسون۱۲۰
۸۲دانشگاه ایلینوی در Urbana-Champaign۱۲۵

چه دانشگاه‌هایی در کانادا آزمون Duolingo را در سال ۲۰۲۴ میلادی می‌پذیرند؟

کانادا نیز یکی از محبوب‌ترین کشورهایی است که آزمون Duolingo را می‌پذیرد. برخی از دانشگاه‌هایی که آزمون Duolingo را در کانادا می‌پذیرند عبارت هستند از:

دانشکده مدیریت Acsenda – کالج اسکندر – دانشگاه آلگوما – کالج آلگونکوین – دانشگاه بیشاپ – کالج Bow Valley – کالج دانشگاه برشیا – دانشگاه براک – کالج کامبرین – دانشگاه کیپ برتون – دانشگاه کنکوردیا – کالج کنفدراسیون – کالج کوکیتلام – دانشگاه کراندال – کالج داگلاس – دانشگاه فرلی دیکینسون – دانشگاه تامپسون ریورز – دانشگاه آلبرتا – دانشگاه کلگری – دانشگاه نیوبرانزویک سنت جان – دانشگاه رجینا – دانشگاه ویندزور.

دانشگاه‌های کانادایی بر اساس رتبه دانشگاه در جهان و نمره آزمون دولینگو برای دانشگاه مربوطه، در جدول زیر خلاصه شده است.

رتبه جهانینام موسسه آموزش عالیحداقل امتیاز DET مورد نیاز
۲۶دانشگاه تورنتو۱۲۰
۲۷دانشگاه مک گیل۱۱۵
۴۶دانشگاه بریتیش کلمبیا۱۰۰
۱۱۱Université de Montréal۹۰ تا ۱۲۰
۱۲۶دانشگاه آلبرتا۱۲۰
۱۴۹دانشگاه واترلو۱۲۰
۱۷۰دانشگاه وسترن۱۰۰ تا ۱۱۵
۲۳۵دانشگاه کلگری۹۶ تا ۱۱۵
۲۴۰دانشگاه کوئینز در کینگستون۹۵ تا ۱۰۰
۲۷۲دانشگاه دالاهو۱۱۵
۲۹۸دانشگاه سیمون فریزر۱۲۵
۴۵۸دانشگاه ساسکاچوان۱۰۵
دانشگاه کنکوردیا۱۲۰
دانشگاه گوئلف۱۱۰
دانشگاه مانیتوبا۱۱۵
دانشگاه نیوبرانزویک – سنت جان۱۱۵
دانشگاه ویندزور۱۲۰
دانشگاه مموریال نیوفاندلند۱۱۵
دانشگاه رایرسون۱۱۵
دانشگاه براک۱۱۰

چه دانشگاه‌هایی در انگلستان آزمون Duolingo را در سال ۲۰۲۴ می‌پذیرند؟

برخی از دانشگاه‌های پذیرنده آزمون زبان انگلیسی Duolingo در انگلستان عبارت هستند از:

دانشگاه آبرتای – دانشگاه آنگلیا راسکین – دانشگاه بنگر – دانشگاه برونل – دانشگاه کرانفیلد – دانشگاه دی مونتفورت – دانشگاه کینگستون – دانشگاه لیدز بکت – دانشگاه لافبورو – دانشگاه میدلسکس- دانشگاه ناتینگهام ترنت – دانشگاه کوئینز بلفاست- دانشگاه راونزبورن لندن – رویال‌هالووی، دانشگاه لندن – دانشگاه استرلینگ – دانشگاه یورک. در جدول زیر برخی از دانشگاه‌های انگستان به همراه نمره آزمون دولینگو برای دانشگاه انگستان برای پذیرش مدرک زبان انگلیسی دولینگو را آورده‌ایم.

رتبه جهانینام موسسه آموزش عالیحداقل امتیاز DET مورد نیاز
۷امپریال کالج لندن۱۱۰ تا ۱۲۰
۸UCL۱۳۵
۳۵کینگز کالج لندن۱۱۵
۶۱دانشگاه وارویک۱۲۵
۷۳دانشگاه گلاسکو۱۰۵
۷۷دانشگاه ساوتهمپتون۱۲۰
۹۰دانشگاه بیرمنگام۱۰۰ تا ۱۲۰
۹۵دانشگاه شفیلد۱۱۰ تا ۱۲۰
۱۴۹دانشگاه اکستر۱۱۵ تا ۱۲۵
۱۵۱دانشگاه کاردیف۱۱۰ تا ۱۴۰
۱۵۱دانشگاه یورک۱۱۵
۱۶۶دانشگاه باث۱۲۰
۲۰۲دانشگاه ریدینگ۱۰۵
۲۰۵دانشگاه آبردین۱۰۵
۲۱۶کوئینز دانشگاه بلفاست۹۵ تا ۱۰۰
۲۲۶دانشگاه ساسکس۱۰۵
۲۷۲دانشگاه ساری۱۲۰
۳۰۲دانشگاه  Strathclyde۹۰ تا ۱۰۰
۳۲۲دانشگاه داندی۱۰۵
۳۳۰سیتی، دانشگاه لندن۱۰۵

چه دانشگاه‌هایی در استرالیا آزمون Duolingo را در سال ۲۰۲۴ می‌پذیرند؟

Duolingo به دلایل استقبال متقاضیان به طور فزاینده‌ای توسط کالج‌ها در استرالیا و در سراسر جهان شناخته می‌شود. در حال حاضر، تقریباً ۸۰ مؤسسه وجود دارد که نمرات DET را می‌پذیرند. برخی از دانشگاه‌هایی که در استرالیا آزمون Duolingo را می‌پذیرند، در زیر به محبوبیت زیادی در میان متقاضیان تحصیل در خارج از کشور دست یافته‌اند:

دانشگاه ملی استرالیا – دانشگاه باند – دانشگاه مرکزی کوئینزلند – دانشگاه چارلز استورت – دانشگاه چارلز داروین – دانشگاه ادیت کوان – دانشگاه فدراسیون – دانشگاه جیمز کوک – آکادمی‌JMC – مدرسه بازرگانی کاپلان – دانشگاه مرداک – کالج تجارت و فناوری پرث – دانشگاه صنعتی سوئینبرن – دانشگاه کانبرا – دانشگاه تاسمانی – دانشگاه ولونگونگ.

دانشگاه‌های پذیرنده نمره آزمون دولینگو در کشور استرالیا در جدول زیر آمده است.

رتبه جهانینام موسسه آموزش عالیحداقل امتیاز DET مورد نیاز
۲۷دانشگاه ملی استرالیا۱۰۰
۴۳دانشگاه نیو ساوت ولز۱۰۰
۴۳دانشگاه نیو ساوت ولز(UNSW Sydney)۱۰۰
۵۸دانشگاه موناش۷۵ تا ۱۰۵
۱۹۴دانشگاه کرتین۱۲۰
۲۰۰دانشگاه مک کواری۱۲۰
۲۱۳دانشگاه صنعتی کوئینزلند (QUT)۸۰ تا ۱۰۰
۲۸۳دانشگاه دیکین۸۵ تا ۹۵
۲۹۰دانشگاه گریفیث۱۱۰
۳۲۱دانشگاه صنعتی سوئینبرن۹۵ تا ۱۰۰
۳۶۲دانشگاه لاتروب۱۰۰ تا ۱۱۰
۴۰۷دانشگاه فلیندرز۹۵ تا ۱۰۰
۴۳۶دانشگاه کانبرا۱۰۰
دانشگاه ویکتوریا۸۵
دانشگاه ادیت کوان۸۵
دانشگاه چارلز داروین۸۵ تا ۱۱۰
دانشگاه نیوانگلند استرالیا۱۰۰
۷۷۷۸JMC Academy۱۰۵ تا ۱۱۰
۱۱۷۳۲Kaplan Business School۱۰۰

چرا دانشگاه‌ها آزمون زبان Duolingo را ترجیح می‌دهند؟

دانشگاه‌ها و کالج‌های مختلف به دلیل مزایای بی‌شمار آزمون دولینگو برای دانشجویان و هم چنین دانشگاه‌ها، هنوز در حال ارزیابی Duolingo به عنوان یک ابزار ارزیابی مهارت انگلیسی عملی هستند. سایر آزمون‌ها، دانش‌جویان را به سفر و حضور فیزیکی در مراکز امتحانی به‌ ویژه با ارائه زمان‌های محدود برای شرکت در آزمون‌های زبان ملزم می‌کنند، در حالی که با ویژگی‌های آنلاین آزمون Duolingo، دانشگاه‌ها به راحتی می‌توانند نمرات امتحانات را پیگیری کنند. بنابراین، دانشگاه‌ها می‌توانند با تلاش کمتری یک داوطلب را ارزیابی کنند.

داوطلبان برای ثبت نام در آزمون دولینگو باید به وب سایت رسمی ‌Duolingo مراجعه کنند. دانشگاه‌هایی که آزمون Duolingo را می‌پذیرند، مهارت‌های مکالمه انگلیسی شما را با نمرات، مصاحبه ویدیویی و نمونه‌های نوشتاری شما می‌سنجید.

چرا دانشگاه‌ها آزمون زبان Duolingo را ترجیح می‌دهند؟

سوالات متداول در مورد دانشگاه‌هایی امریکا و اروپا که آزمون Duolingo را می‌پذیرند.

تعداد کل کالج‌های که آزمون Duolingo را می‌پذیرند چقدر است؟

بیش از ۴۰۰۰ دانشگاه، کالج و دپارتمان آزمون زبان انگلیسی Duolingo را پذیرفته‌اند.

کدام کشورها آزمون Duolingo را می‌پذیرد؟

ایالات متحده، کانادا، استرالیا و بریتانیا، برخی از کشورهای آسیایی، افریقایی و کشورهای اروپایی غیر انگلیسی زبان.

چرا دانشگاه‌های بیشتری Duolingo را می‌پذیرند؟

از آن جایی که آزمون‌های Duolingo مقرون به صرفه، به راحتی قابل دسترسی، انعطاف پذیر، دارای امنیت بالا، مبتنی بر هوش مصنوعی که خطا انسانی و احساسات انسانی در آن دخیل نیست، هستند؛ بسیاری از دانشگاه‌ها نمره Duolingo را می‌پذیرند.

۱۰ دانشگاه برتر کانادا که آزمون انگلیسی Duolingo را قبول می‌کنند کدامند؟

لیست برخی از برترین دانشگاه‌های کانادا که آزمون انگلیسی Duolingo را می‌پذیرند عبارت هستند از:
۱. دانشکده مدیریت Acsenda
۲. کالج الکساندر
۳. دانشگاه lgoma
۴. کالج آلگونکوین
۵. دانشگاه بیشاپ
۶. کالج Bow Valley
۷. کالج دانشگاه برشیا
۸. دانشگاه براک
۹. کالج کامبرین
۱۰. کالج صد ساله

نمره خوب Duolingo چه نمره‌ای هست؟

نمره بالا آزمون انگلیسی دولینگو (DET) معمولاً ۱۲۰ یا بیشتر است. دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی پیشرو معمولاً این امتیاز را خوب می‌دانند. نمره آزمون Duolingo بین ۱۱۵ تا ۱۲۰ نیز معمولاً در اکثر دانشگاه‌ها قابل قبول است.

آیا Duolingo از آیلتس سخت‌تر است؟

اگر می‌خواهید برای آزمون Duolingo آماده شوید، بهترین راه برای انجام آن، این است که مانند آمادگی برای آزمون آیلتس مطالعه کنید. این بدان معنی است که سطح دشواری هر دو آزمون تقریباً یکسان خواهد بود. بنابراین چگونه می‌توانید برای Duolingo به بهترین وجه آماده شوید؟ با انجام تست‌های تمرینی فراوان و آشنایی با انواع سوالاتی که پرسیده می‌شود. در همین رابطه مقالات «بخش‌های مختلف آزمون دولینگو چیست؟» و «همه چیز درباره سیستم امتیازدهی در آزمون دولینگو (Doulingo)» را در وبلاگ ارزیشن نیز مطالعه کنید.

چند دانشگاه Duolingo را در ایالات متحده قبول می‌کنند؟

بیش از ۴۰۰۰ دانشگاه در سراسر جهان آزمون Duolingo را می‌پذیرند و این آزمون یکی از راحت‌ترین و شناخته شده‌ترین آزمون‌ها برای ارزیابی مهارت زبان متقاضیان است. مراکز آموزشی سطح بالا مانند دانشگاه آریزونا، دانشگاه کلرادو و دانشگاه فلوریدا همگی نمره آزمون Duolingo را هنگام پذیرش دانشجو به رسمیت می‌شناسند.

آیا نمره Duolingo در آمریکا برای مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته می‌شود؟

اگر چه آزمون Duolingo به اندازه برخی از دیگر آزمون‌های محبوب مهارت انگلیسی، مورد قبول نیست، اما هنوز هم توسط بسیاری از دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا برای پذیرش کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) دانشجویان بین‌المللی معتبر شناخته می‌شود. علاوه بر آزمون‌های IELTS، TOEFL، PTE و Cambridge Assessment، آزمون Duolingo نیز به طور فزاینده‌ای محبوبیت یافته است.

چرا در آزمون Duolingo شرکت کنیم؟

آزمون انگلیسی Duolingo به مرور زمان محبوبیت و اهمیت پیدا کرده است، در اینجا چند دلیل برای شرکت در این آزمون را برای‌تان آورده‌ایم:
سطح دشواری آن با آیلتس و تافل مطابقت دارد. هزینه آزمون مقرون به صرفه است و شرکت در آن بسیار راحت است. نتایج آزمون توسط بیش از ۴۰۰۰ موسسه آموزشی پذیرفته شده است. قبل از شرکت در آزمون می‌توانید تمرینات آزمایشی انجام دهید.

سخن پایانی

آزمون انگلیسی Duolingo توسط بیش از ۴۰۰۰ موسسه آموزشی پذیرفته شده است و این چیزی است که برای شرکت در آزمون نیاز دارید. هزینه مالی شرکت در آزمون پایین است، مدت زمان آزمون کوتاه است و از طرفی همیشه در دسترس است. یعنی در ۲۴ ساعت شبانه روز شما می‌توانید در آزمون شرکت کنید و هم چنین شما با فاصله زمانی ۲۱ روز یکبار می‌توانید در آزمون ثبت نام کنید. آزمون دولینگو با توجه به دسترسی آسان بسیار مورد توجه بسیاری از شرکت کنندگان دریافت گواهینامه مهارت زبان انگلیسی قرار گرفته است.

ثبت نام دولینگو
آنچه در این مطلب می‌خوانیم:
4.8 /5
امتیاز دهید 138 نفر به این مطلب امتیاز داده‌اند.