ارزیشن
search empty موردی یافت نشد.
search empty موردی یافت نشد.
flame ﺟﺴﺘﺠﻮﻫﺎی ﭘﺮﻃﺮﻓﺪار
clock آﺧﺮﯾﻦ ﺟﺴﺘﺠﻮﻫﺎ

 آزمون دولینگو برای چه افرادی مناسب است؟

آزمون‌های زبان انگلیسی
تیم تحریریه ارزیشن ۲۸ دی ۱۴۰۲ 9 دقیقه اشتراک گذاری:
کاربرد آزمون دولینگو

آزمون انگلیسی Duolingo یک آزمون استاندارد آنلاین مهارت انگلیسی است که می‌توانید در هر کجای دنیا که حضور داشته باشید در آن شرکت کنید. بیش از ۲۰۰۰ دانشگاه و مؤسسه در سراسر جهان، از جمله بسیاری از دانشگاه‌های برتر در ایالات متحده، کانادا و بریتانیا نمرات دولینگو پذیرفته شده است. آزمون Duolingo یک جایگزین مناسب و مقرون به صرفه برای سایر آزمون‌های مهارت انگلیسی مانند تافل و آیلتس است. هم چنین برای دانشجویانی که تمایل زیادی به صرف زمان بیشتر برای شرکت آزمون ندارند، گزینه خوبی است، زیرا می‌توان آن را در کمتر از یک ساعت تکمیل کرد. یک کاربرد آزمون دولینگو برای افرادی است که کشورهای انگلیسی زبان را جز مقاصد تحصیلی یا کاری خود قرار داده‌اند. با ارزیشن همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

آزمون زبان انگلیسی دولینگو DET

آزمون Duolingo یک آزمون تطبیقی کامپیوتری است، به این معنی که دشواری سوالات بر اساس عملکرد شما به طور خودکار تنظیم می‌شود. آزمون به آزمون تطبیقی و مصاحبه ویدیویی تقسیم می‌شود.

  • بخش آزمون تطبیقی شامل انواع سؤالات، از جمله وظایف چندگزینه‌ای، پر کردن جای خالی و نوشتن است.
  • بخش مصاحبه ویدئویی شامل دو سوال ویدئویی کوتاه است.
  • قبل از شرکت در آزمون، از اپلیکیشن Duolingo English Test استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که یک اتصال اینترنتی پایدار، یک وب‌کم فعال و یک میکروفون دارید.
  • آزمون را در اتاقی آرام و روشن انجام دهید.
  • قبل از آزمون حتماً دستورالعمل‌های آزمون دولینگو DET را با دقت بخوانید. در همین خصوص مقاله ارزیشن «نکات مهم آزمون دولینگو که پیش از شرکت در آزمون باید بدانید» را مطالعه بفرمایید.

کاربرد آزمون دولینگو Duolingo

در این بخش به تعدادی از کاربردهای آزمون زبان انگلیسی دولینگو DET می‌پردازیم. برخی موارد شامل:

  • اخذ ویزای دانشجویی یا شغلی

اگر شما یک دانشجوی بین‌المللی هستید که برای مقطع کارشناسی ارشد دکتری با تدریس انگلیسی درخواست می‌دهید، ممکن است از شما خواسته شود که مهارت زبان انگلیسی خود را ثابت کنید. این معمولاً به معنای شرکت در یکی از چندین آزمون زبان شناخته شده است. احتمالاً نام آیلتس و تافل را شنیده‌اید، اما گزینه دیگری نیز وجود دارد که ممکن است به آن توجه نکرده باشید، آزمون انگلیسی Duolingo (DET) است.

شما می‌توانید آزمون انگلیسی Duolingo را به صورت آنلاین انجام دهید و تنها ظرف مدت دو روز نتایج خود را دریافت کنید. در حال حاضر بیش از ۳۵۰۰ موسسه در سراسر جهان این آزمون را به عنوان مدرک مهارت زبان انگلیسی می‌پذیرند. پس یک کاربرد آزمون دولینگو برای اخذ ویزای دانشجویی یا کاری در سایر کشورها است.

  • مناسب افراد با محدودیت حرکتی

یک کاربرد آزمون دولینگو برای افرادی است که دارای محدودیت حرکتی هستند و یا امکان جا به جایی ندارند. زیرا این آزمون را می‌توانند به راحتی از محل زندگی خود (اتاق خودشان) انجام دهند.

در واقع یک مزیت بزرگ تست Duolingo این است که همه افراد می‌توانند به راحتی از خانه در این آزمون شرکت کنند، بدون نیاز به حمل و نقل به یک مرکز آزمون. با این حال، از آن جایی که آزمون شامل عناصر ویدیویی و صوتی است، به یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد، کامپیوتر، وب کم، میکروفون و بلندگو نیاز است. هم چنین از شما مدارک شناسایی مانند پاسپورت یا گواهینامه رانندگی خواسته می‌شود. اگر متقاضی شرکت در آزمون معلولیت خاصی دارد می‌توانید بخش‌های خاص را در هنگام ثبت نام علامت گذاری کند.

  • هزینه کم و معقول ثبت نام در آزمون دولینگو

هزینه اندک آزمون نیز یک کاربرد آزمون دولینگو برای افرادی است که نمی‌خواهند برای آزمون مهارت زبان انگلیسی هزینه زیادی متحمل شوند و یا امکان پرداخت هزینه زیاد برای آزمون زبان را ندارند. با توجه به ارزان بودن این آزمون تقریباً شما با ۳ بار شرکت در یک آزمون دولینگو معادل هزینه یک بار شرکت در آزمون تافل را پرداخت می‌کنید. تست Duolingo ارزان‌تر از بسیاری دیگر از آزمون‌ها است و تنها ۵۹ دلار است. هم چنین شما می‌توانید نتایج خود را بدون هزینه اضافی به تعداد نامحدودی از موسسات ارسال کنید.

ثبت نام آزمون دولینگو
  • آماده سازی آسان و کم هزینه

یک کاربرد آزمون دولینگو آماده شدن برای آزمون Duolingo بدون نیاز به هزینه و تهیه منابع خاص آزمون است. برای شرکت در آزمون Duolingo هیچ آمادگی خاصی لازم نیست، هر چه مهارت‌های زبان انگلیسی شما در هنگام شرکت در آن بهتر باشد، نمره شما بالاتر خواهد بود! کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید قبل از آزمون انجام دهید تا مهارت‌های خود را تقویت کنید، مانند تمرین مهارت‌های گفتاری خود با یک دوست و یا خواندن مقالات به زبان انگلیسی (مثلاً می‌توانید به روز رسانی اخبار روزانه خود را از منابع انگلیسی دریافت کنید). هم چنین می‌توانید در وب‌ سایت Duolingo در یک آزمون تمرینی رایگان شرکت کنید و راهنمای کامل آزمون شامل نمونه سؤالات را دانلود کنید. از آن جایی که آزمون زبان انگلیسی دولینگو مثل سایر آزمون‌های زبان انگلیسی کمتر آکادمیک است. هر چه شما به زبان انگلیسی بخوانید، بشنوید، بنویسید و گوش کنید به موفقیت در آزمون دولینگو شما کمک می‌کند.

  • عدم احراز شرایط خاص

یک کاربرد آزمون Duolingo این است که شرکت در آزمون برای هر کسی که نیاز به نشان دادن مهارت زبان انگلیسی خود دارد، آزاد است و هیچ محدودیتی ندارد. هیچ شرایط سنی و تحصیلی برای متقاضیان آزمون Duolingo وجود ندارد. با این حال، داوطلبان زیر ۱۳ سال برای شرکت در آزمون باید رضایت والدین داشته باشند.

  • ارسال نتایج رایگان به مقاصد مورد نظر

یک کاربرد آزمون دولینگو، ارسال نمرات نتایج آزمون Duolingo است که تقریباً نمرات خود می‌توانید به ۴۰۰ دانشگاه و موسسه ارسال کنید بدون این که هزینه اضافه‌ای برای آن پرداخت کنید. توجه کنید که آزمون‌های دیگر برای ارسال نتایج شما به مقاصد دانشگاهی مورد نظر بیش از تعداد تعیین شده هزینه اضافه دریافت می‌کنند برای مثال شما برای آزمون تافل iBT فقط ۴ جایگاه ارسال رایگان دارید و اگر مقاصد بیشتری را بخواهید باید هزینه آن را به ازای هر دانشگاه یا دپارتمان پرداخت کنید. لذا ارسال نتایج آزمون دولینگو یک مزیت مهم است که شاید دانشگاهی را کمتر مورد توجه قرار داده‌اید ولی با ارسال نمرات آزمون دولینگو به آن دانشگاه احتمال پذیرش خود را افزایش داده‌اید.

کاربرد آزمون دولینگو

چه دانشگاه‌هایی آزمون انگلیسی Duolingo را قبول می‌کند؟

آزمون Duolingo هنوز به اندازه ارزیابی‌های رایج‌تر مانند تافل پذیرفته نشده است، اما در حال حاضر توسط بیش از ۳۵۰۰ موسسه در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. ایالات متحده آمریکا دارای بیشترین نمایندگی است، اما نتایج توسط دانشگاه‌های بسیاری دیگر از جمله بریتانیا، کانادا، استرالیا و چندین کشور اروپایی نیز پذیرفته می‌شود.  لذا یک کاربرد آزمون دولینگو ایجاد ارزیابی از مهارت دانشجویان و متقاضیان برای دانشگاه‌‌های فوق است.

شایان ذکر است که حتی زمانی که دانشگاه می‌گوید که این آزمون را قبول می‌کند، ممکن است شرایطی وجود داشته باشد. به عنوان مثال، برخی از دانشگاه‌ها فقط نمرات Duolingo را برای برنامه‌های کارشناسی می‌پذیرند. مهم است که قبل از شرکت در آزمون انگلیسی Duolingo، الزامات ورودی مقصد مرود نظر خود را به طور کامل بررسی کنید. از تماس با دانشگاه برای دریافت توضیحات نترسید و در مورد الزامات وش رایط دانشگاه مورد نظر خود تحقیق کنید.

شما می‌توانید لیست کامل موسساتی که آزمون را می‌پذیرند و بر اساس مکان فیلتر می‌کنند در وب سایت رسمی آزمون انگلیسی Duolingo مشاهده کنید و یا مقاله ارزیشن در این رابطه «چه دانشگاه‌هایی در امریکا و اروپا آزمون دولینگو را می‌پذیرند؟» را مطالعه بفرمایید.

ساختار آزمون دولینگو

آزمون دولینگو به دو بخش تقسیم می‌شود:

  • آزمون تطبیقی (۴۵ دقیقه): این بخش شامل یک سری سوالات به صورت تصادفی است که بسته به عملکرد شما سختی آن افزایش یا کاهش می‌یابد. شما باید کارهای مختلفی را انجام دهید، مانند خواندن یک بیانیه نوشته شده با صدای بلند، تمایز بین کلمات انگلیسی واقعی و جعلی، و انتخاب بهترین کلمه برای تکمیل یک جمله.
  • نمونه نوشتن و صحبت کردن (۱۰ دقیقه): در این بخش یک سری دستورات برای نوشتن یا صحبت در مورد آن به شما داده می‌شود.

نمره آزمون دولینگو

آزمون انگلیسی Duolingo در مقیاس ۱۶۰ امتیازی نمره گذاری می‌شود. نمره دقیق مورد نیاز در بین دانشگاه‌ها متفاوت است. اگر لیست دوره انتخابی شما شامل نمره Duolingo نیست، ایده خوبی است که این موضوع را با بخش پذیرش بررسی کنید. به عنوان یک راهنمای تقریبی، حداقل نمره Duolingo مورد نیاز برای دوره‌های کارشناسی ارشد معمولاً بین ۹۵ تا ۱۲۰ است. برخی از دانشگاه‌ها ممکن است از شما بخواهند که حداقل امتیازات را برای هر بخش و هم چنین نمره کلی مشخصی کسب کنید.

آیا باید در آزمون زبان انگلیسی Duolingo شرکت کنم؟

برای انتخاب آزمون انگلیسی Duolingo مزایا و کاربردهای زیادی برای متقاضیان وجود دارد. این یکی از ارزان‌ترین ارزیابی‌های زبان انگلیسی در بازار است که فقط ۵۹ دلار قیمت دارد (شما می‌توانید انتظار داشته باشید که برای اکثر موارد دیگر نزدیک به ۲۰۰ دلار یا ۱۸۰ پوند بپردازید).

هم چنین آزمون دولینگو سریع و راحت است. شما مجبور نیستید به یک مرکز آزمون سفر کنید و آزمون فقط یک ساعت طول می‌کشد، در حالی که برای آیلتس دو ساعت و نیم و برای تافل ۲ ساعت طول می‌کشد.

البته مشکل این است که بسیاری از دانشگاه‌ها Duolingo را قبول ندارند، اما خوشبختانه هر روز به تعداد این دانگشاه‌ها افزوده می‌شود. هم چنین ممکن است متوجه شوید که برخی از دانشگاه‌ها نمره Duolingo را برای برنامه‌های کارشناسی قبول می‌کنند، اما نیاز به امتحان گسترده‌تری مانند ILETS برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا دارند. شما می‌توانید بررسی کنید که آیا دانشگاه منتخب شما را سایت نتایج آزمون Duolingo را برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی در وب سایت Duolingo English Test می‌پذیرد.

اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام آزمون برای شما بهترین است، ایده خوبی است که چند نمونه آزمون را امتحان کنید و ببینید با کدام سبک، راحت‌تر هستید برای کسب اطلاعات کافی در خصوص هر آزمون می‌توانید مقالات جامع را در وبسایت ارزیشن مطالعه کنید. هم چنین شما می‌توانید با دانشگاه‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید، در مورد این که کدام آزمون به بهترین وجه برای برنامه‌های آینده شما مناسب است، تماس بگیرید.

سوالات متداول

شرایط شرکت در آزمون Duolingo چیست؟

برای شرکت در آزمون Duolingo به رایانه‌ای با وب کم و میکروفون نیاز دارید. هم چنین به یک اتصال اینترنتی پایدار نیز نیاز خواهید داشت.

چگونه برای آزمون Duolingo ثبت نام می‌کنید؟

برای ثبت نام در آزمون Duolingo، یک حساب کاربری در وب سایت Duolingo ایجاد کنید. پس از ایجاد حساب کاربری، می‌توانید آزمون خود را به راحتی برنامه ریزی کنید. مقاله ارزیشن در خصوص چگونگی نحوه ثبت نام آزمون دولینگو را نیز مطالعه کنید.

چگونه برای آزمون Duolingo آماده شویم؟

بهترین راه جهت کسب آمادگی برای آزمون Duolingo این است که با استفاده از برنامه Duolingo English Test تمرین کنید. این برنامه شامل سوالات و تمرین‌های مختلف تمرینی است که به شما کمک می‌کند با فرمت امتحان و انواع سوالاتی که پرسیده می‌شود آشنا شوید. مقالات «نمونه سوالات و پاسخ‌های تستی برای دولینگو»، «منابع آزمون دولینگو چیست؟»، «تکنیک‌های موثر برای دستیابی به امتیاز بالا در دولینگو» و «راهکارهای برای بهبود امتیاز بخش تولید در آزمون دولینگو» را نیز مطالعه بفرمایید تا در خصوص آمادگی برای ازمون دولینگو تمام نکات مهم را مد نظر داشته باشید.

حداقل نمره مورد نیاز برای آزمون Duolingo چقدر است؟

حداقل نمره مورد نیاز برای آزمون Duolingo از دانشگاهی به دانشگاهی دیگر که برای آن درخواست می‌دهید متفاوت است. با این حال، اکثر موسسات به نمره ۱۰۵ یا بالاتر نیاز دارند.

چه مدت طول می‌کشد تا نتایج تست Duolingo را دریافت کنیم؟

نتایج آزمون Duolingo شما ظرف ۴۸ ساعت پس از تکمیل آزمون در دسترس خواهد بود.

آزمون Duolingo را به چند مقصد درخواست می‌توان ارسال کرد؟

آزمون انگلیسی Duolingo یک ارزیابی آنلاین مهارت انگلیسی است. آزمون یک ساعت طول می‌کشد و چهار مهارت زبانی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را آزمایش می‌کند. هنگامی که نتایج خود را دریافت کردید، می‌توانید آنها را به هر تعداد مؤسسه که دوست دارید ارسال کنید. نتایج شما به مدت ۲ سال معتبر خواهد بود.

آیا می‌توان دوباره در آزمون Duolingo شرکت کرد؟

هیچ محدودیتی برای تعداد دفعاتی که یک داوطلب می‌تواند برای آزمون انگلیسی Duolingo ظاهر شود وجود ندارد، اما کاربران می‌توانند تا ۳ بار در ۳۰ روز آن را امتحان کنند. یک داوطلب می‌تواند حداکثر سه آزمون را در هر ۳۰ روز خریداری کند.

سخن پایانی

یک کاربرد آزمون Duolingo به عنوان یک آزمون راحت، مقرون به صرفه و قابل اعتماد نشان دادن مهارت شما در زبان انگلیسی است. اگر قصد دارید در خارج از کشور تحصیل کنید و یا برای شغلی به زبان انگلیسی درخواست دهید، آزمون Duolingo یک گزینه عالی است. کاربرد دیگر آزمون دولینگو برای افرادی است که می‌خواهند هزینه کمتری پرداخت کنند و هم چنین نتایج خود را زود دریافت کنند و برای مقاصد مختلفی ارسال کنند.

4.8 /5
امتیاز دهید 138 نفر به این مطلب امتیاز داده‌اند.